WEC ujawnia BoP dla Sebring i 24-godzinnego wyścigu Le Mans

Zgodnie z przewidywaniami WEC ustaliło bilans wyników (BoP) na pierwsze cztery rundy sezonu 2023, w tym 24-godzinny wyścig Le Mans.

opublikowany 09/03/2023 à 10:00

Doriana Grangiera

0 Zobacz komentarze)

WEC ujawnia BoP dla Sebring i 24-godzinnego wyścigu Le Mans

BoP w centrum debat WEC w tym sezonie? © Frédéric Le Floc'h / DPPI

Sezon Mistrzostw Świata 2023Wytrzymałość zbliża się wielkimi krokami, a wraz z nim pierwszy bilans wydajności (BoP). A raczej pierwsze skale wydajności. Zgodnie z oczekiwaniami, WEC Chcieliśmy uniknąć ubiegłorocznych kontrowersji ustalając BoP jeszcze przed pierwszą rundą sezonu, w Sebring (Stany Zjednoczone). Cel: uniknąć zabaw w chowanego ponad rzeczywiste osiągi nowych hipersamochodów. WEC ogłosiło dwa różne BoP, pierwszy na rundę na Florydzie, drugi na trzy następujące wydarzenia: Portimão, Spa-Francorchamps i 24 godziny Le Mans.

Najcięższa Toyota, najpotężniejszy Glickenhaus

Sebring będzie świadkiem pojawienia się (lub powrotu) kilku producentów w najwyższej kategorii wytrzymałości: Cadillac, Ferrari, Porsche et Vanwall. En Floride, la voiture la plus lourde sera la Toyota. La GR010 championne en titre commencera sa saison avec un poids de 1062 kg, devant la Ferrari 499P avec ses 1057 kg. La Peugeot 9X8 wystartuje z wagą 1049, natomiast najlżejsze będą Vanwall Vandervell i Glickenhaus 007LMH, ważące 1030 kg.

Pod względem mocy najlepiej wypadnie Glickenhaus (520 kW / 707 KM) przed Peugeotem (518 kW / 704 KM), który skorzysta z przewagi w postaci zastosowania napędu na 4 koła od 150 km/ h (w porównaniu do 190 km/h w przypadku Ferrari i Toyoty). Najmniejszy będzie Vanwall o mocy 511 kW (695 KM).

BoP zaplanowano także na trzy kolejne rundy, w Portimão, Spa-Francorchamps, a przede wszystkim na 24-godzinny wyścig Le Mans. W porównaniu z inauguracyjną imprezą w Sebring wszystkie Hypercary będą lżejsze (z wyjątkiem Glickenhaus i Vanwall, które pozostaną ważące 1030 kg). Zmniejszone zostaną natomiast moce Ferrari (509 kW / 692 KM), Porsche (516 kW / 702 KM), Peugeota (516 kW / 702 KM) i Toyoty (512 kW / 696 KM). Dla Glickenhaus nie zmieni się BoP, natomiast Vanwall zyska jeden kilowat mocy.

BoP w pierwszych czterech rundach WEC:


 

CZYTAJ TAKŻE > Zwycięzca 24-godzinnego wyścigu w Daytona, Meyer Shank Racing, surowo ukarany

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

0 Zobacz komentarze)