Od 2021 roku WEC powraca do klasycznego systemu sezonów

O ile pomysł zakończenia sezonu 24-godzinnym wyścigiem Le Mans nie pozostał bez znaczenia, na prośbę zespołów ACO zmieniło kurs.

opublikowany 03/04/2020 à 16:00

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

Od 2021 roku WEC powraca do klasycznego systemu sezonów

En septembre 2017, alors que Porsche a officialisé son retrait de la catégorie LM P1 au terme de l’exercice en cours, LMEM et l’ACO annoncent le passage du WEC do sezonów trwających przez dwa lata kalendarzowe.

« Kiedy nadchodzą złe wieści, należy je przekształcić w szansę na zmianę stanu rzeczy, Powiedział nam Gérard Neveu, dyrektor generalny WEC. Pozostawanie w bezruchu postawiłoby nas w trudnej sytuacji, a ta sytuacja zmusiła nas do podjęcia szybkich decyzji, mających na celu skierowanie łodzi z powrotem na właściwy kierunek. Była to okazja do odwrócenia kalendarza, o czym marzyliśmy od lat, umieszczając 24 godziny Le Mans w ostatniej rundzie zakończyć apoteozą. »

Inicjatywa ta została przyjęta z radością przez wszystkich, a przede wszystkim przez nas. Nie ma lepszego miejsca niż podwójna wieża zegarowa w Sarthe, w której zorganizowano wydarzenie, które wówczas nazywano Superfinałem. Doprowadziło to jednak do nieco nieoczekiwanych komplikacji podatkowych dla konkurentów, czasami wymagając od nich na przykład zawarcia dwóch sześciomiesięcznych umów.

 

Zobacz także:

 

Kryzys związany z koronawirusem w połączeniu z projektem Stillborn Aston Martin Walkiria i dwuetapowy przyjazd nowych królowych dyscypliny – Le Mans Hypercar od 2021 r. i LMDh od 2022 r. – popchnęły organizatorów do powrotu do klasycznego schematu sezonowego – czy letniego, jakkolwiek to nazwać – rywalizacji na jednej i drugiej tego samego roku kalendarzowego.

Tym samym kolejna kampania Mistrzostw ŚwiataWytrzymałość rozpocznie się w marcu 2021 r. podczas SuperSebring, zgodnie z tym, co ujawniliśmy Państwu na początku tygodnia (patrz Ah nr 2260 i tutaj). A zakończy się w listopadzie. Model, który z pewnością będzie powielany w kolejnych kampaniach.

Cela aura pour mérite d’offrir aux concurrents désireux d’intégrer la catégorie Le Mans Hypercar dans les mois à venir davantage de temps pour peaufiner leurs armes, à l’instar de Toyota, Stabilny Camerona Glickenhausa i ByKollesa. Ale także aspiranci LMDh, którzy chcą przyjechać od sezonu 10 na kilka dodatkowych miesięcy, którzy będą mile widziani. Regulamin LMDh, który powinien zostać ujawniony wkrótce.

Peugeot, który obecnie pracuje nad hipersamochodem Le Mans, ale nie wyklucza przejścia na LMDh, jeśli model wydaje mu się bardziej opłacalny, jest w tym przypadku. Oczywiście mając nadzieję, że zainteresowani producenci, którzy nieuchronnie doświadczą nadchodzącego kryzysu gospodarczego, nie zmienią po drodze swoich planów.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz