LM P2 grają w psucie sportu w Sebring

Podobnie jak w zeszłym roku, poziom osiągów LM P2 zaskoczył wszystkich podczas prologu WEC. Czy uda im się sprawić niespodziankę w piątkowym wyścigu?

opublikowany 17/03/2022 à 16:52

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

LM P2 grają w psucie sportu w Sebring

Prema z przodu Alpine, sytuacja zapowiadająca wyścig? (Fot.: Frédéric Le Floc’h / DPPI)

Prolog w Sebring ponownie skupił się na zeszłorocznej debacie: czy LM P2 może pokonać Hypercary w klasyfikacji generalnej? Trzej z nich faktycznie zdominowali czasy w ostatni weekend: Prema, WRT (podwójny) i United Autosports USA. Drugi sezon z rzędu absolutnie najlepszy czas osiągnął kierowca w tej kategorii, Austriak Ferdynand Habsburg za kierownicą #41 Realteam by WRT. Jeśli Hypercary odzyskają należne im miejsce na szczycie tabeli czasu pracy przez pierwsze dwie godziny zawodów 1000 mil Sebring wówczas z Glickenhausem Alpine, les LM P2 n’ont jamais été très loin, devançant même les Toyota lors de la deuxième session.

„To nie jest normalne, że znajdują się tak daleko, sędzia Philippe Sinault, główny zespółAlpine Elf Wytrzymałość Zespół. I Myślę, że Toyota stoi przed tym samym problemem co my, to znaczy trudnością w łatwym wyprzedzaniu LM P2. » W przypadku japońskiego producenta za te kiepskie osiągi raczej wspominamy o BoP. „Próbujemy zreorganizować nasz weekend wyścigowy w oparciu o tę sytuację” wyjaśnia Pascal Vasselon, dyrektor techniczny Toyoty. 

Jednakże ACO zdecydowało się zmniejszyć moc LM P2 na ten sezon, biorąc pod uwagę, że w 2021 r. były one zbyt blisko Hypercarów. Czy to tor w Sebring daje im znaczną przewagę? „Jeśli istnieje miejsce, w którym LM P2 może wygrać, to właśnie tutaj. Jeśli wszystkie cztery hipersamochody napotkają problemy, szybko zostaniemy zdemaskowani” – dodał. uważa Philippe Sinault. Problem faktycznie wynika z przepisów Hypercar, które opierają się na BoP z trzema rywalizującymi ze sobą zespołami, w tym jednym, który absolutnie nie biegł pomiędzy 24 godziny Le Mans w zeszłym roku i pierwszy dzień Prologu Sebring.

Heat, najlepszy sojusznik Hypercarów

Chcąc więc dać każdemu szansę w najwyższej kategorii, ACO wystawia samochody tej kategorii w LM P2. Różnica między obiema klasami prototypów ostatecznie nie jest tak duża, jak sobie wyobrażano, gdy te ostatnie były ograniczone na nowy sezon, jest nawet mniejsza, ponieważ osiągi Hypercarów zostały bardziej dotknięte niż osiągi LM P2. Podkreśla to charakterystyka toru w Sebring, na którym trudno będzie ich wyprzedzić. Ćwiczenie Performance Balance jest zdecydowanie niezwykle złożone. 

Czy LM P2 mogą to wykorzystać i wygrać piątkowy wyścig? W Glickenhaus nie martwimy się tym zbytnio, ponieważ autonomia Oreca 07-Gibson jest znacznie mniejsza niż w przypadku wyższej kategorii. Oprócz różnicy w autonomii obu klas, silny upał, który panował na Florydzie od środy i zapowiadany na piątkowy wyścig, powinien w rzeczywistości sprzyjać Hypercarom. „ LM P2 sprawiały problemy podczas prologu, co było powodem do niepokoju, ponieważ dobrze radziły sobie przez cały przejazd, a nie tylko jedno czy dwa okrążenia, dodaje Pascal Vasselon. Warunki atmosferyczne zmieniły się jednak w niekorzystnym kierunku. Turbo daje nam niewielki margines. »  

Dlatego też, jeśli warunki w Sebring utrzymają się, trudno będzie zobaczyć wyczyn podobny do tego, jaki dokonali Timo Bernhard, Emmanuel Collard i Romain Dumas podczas 12-godzinnego wyścigu w Sebring w 2008 roku.

CZYTAJ TAKŻE > 1000 mil Sebring – Dumas: „Wszyscy się ukrywają”

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz