Powody odwrotu Porsche

Porsche zdecydowało się pominąć 8-godzinny wyścig w Bahrajnie, aby zintensyfikować program testów w ramach przygotowań do 24-godzinnego wyścigu w Daytona.

opublikowany 07/09/2022 à 17:10

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Powody odwrotu Porsche

Testy Porsche 963 w Daytona (Zdjęcie: Porsche)

La Porsche 963 ne sera pas du voyage à Bahreïn. La LMDh allemande a ainsi décidé de faire l’impasse sur la finale de la saison du WEC mimo to zespół starał się, aby prototypy nowej generacji mogły wystartować w zawodach do końca roku. „ To interesująca szansa, ale jest jeszcze za wcześnie, aby zdecydować, czy ją wykorzystamy, czy nie, wyjaśnił na marginesie wydarzenia Thomas Laudenbach, dyrektor ds. sportów motorowych w niemieckiej firmie 1000 mil SebringRozważymy taką możliwość, ale samochód musi nie tylko być w stanie prowadzić, ale także musi być w stanie ścigać się. » 

« Prawdopodobieństwo, że nas tam zobaczymy, jest rzeczywiście więcej niż bardzo wysokie, wyjaśnił Jonathan Diuguid, dyrektor zarządzający Team Penske, zespołu, który będzie odpowiedzialny za obsługę LMDh fabrycznych Porsche podczas długodystansowych mistrzostw świata w 2023 roku w Goodwood. Musimy wcześniej upewnić się, że samochód będzie wystarczająco niezawodny, ale nigdy nie można być pewnym potencjału zespołu i samochodu, dopóki nie weźmie się udziału w jednym wyścigu. Pierwszą szansą będzie w tym roku Bahrajn. »

Dłuższy czas testowania i mniejsze koszty

Producent zdecydował się jednak na zmianę sytuacji. „ Udział w rundzie WEC w Bahrajnie jako dodatkowa sesja testowa był interesującą opcją dla Porsche Penske Motorsport, ale ostatecznie z różnych powodów zrezygnowaliśmy z tej opcji, wyjaśnia marka. Chcemy zmaksymalizować czas spędzony na torze i zachować jak największą efektywność kosztową. Kierując się tą zasadą, zdecydowaliśmy się wziąć udział w dwóch dodatkowych testach w Stanach Zjednoczonych. Ponadto WEC wykorzystuje fracht morski do swojej logistyki dla Bahrajnu. Oznacza to, że ważne części samochodu przeznaczone do testów nie nadawały się do użytku przez długi czas. »

Matt Campbell, Dane Cameron i Mathieu Jaminet (Zdjęcie: Porsche)

W związku z tym niemiecki Hypercar brał udział w sesjach testowych w Daytona w ostatnich dniach wraz z innymi producentami oczekiwanymi w kategorii GTPIMSA w 2023 r. (Acura, BMW, Cadillac). Matt Campbell i Mathieu Jaminet, którzy w tym sezonie zwyciężyli pięciokrotnie w GTD Pro z Porsche nr 9 Pfaff Motorsports, oraz Dane Cameron, autor trzech wyścigów w LM P2 z Team Penske w tym roku w WEC, na zmianę dodawali 2 kilometrów licznik przebiegu prototypu. Ostatni wymieniony kierowca prawdopodobnie przebywał w Bahrajnie z Felipe Nasrem, dwoma pierwszymi kierowcami fabrycznymi ujawnionymi przez producenta i kolegów z zespołu w pierwszej połowie sezonu w mistrzostwach świata w wyścigach długodystansowych.

Jeśli struktura Stuttgartu zdecydowała się nie jechać na kolejny test organizowany przez mistrzostwa Ameryki Północnej w wytrzymałościach długodystansowych, na torze Road Atlanta (od 3 do 5 października), ta decyzja o przełożeniu debiutu w zawodach ma na celu optymalizację jego czasu w testach. „Rozmawialiśmy o różnych testach w Ameryce Północnej, zobaczymy, jak wykorzystać ten zaoszczędzony czas”, potwierdza Urs Kuratle, dyrektor fabryki Porsche zajmującej się projektem LMDh. Jeżeli plan działania na nadchodzące miesiące nie został jeszcze szczegółowo zdefiniowany, ogólna wizja tej zmiany opiera się na przyspieszeniu testów przez Atlantyk.

Cel: 24 godziny Daytona 2023

W związku z 24-godzinnym wyścigiem Daytona w 2023 r. niemiecka marka ma nadzieję przekroczyć granicę 30 000 km. Obecnie brakuje prawie połowy, a przejechano nieco ponad 16 000 kilometrów. Tor na Florydzie będzie także jednym z przyszłych celów podróży podczas nowego testu IMSA, który odbędzie się 6 i 7 grudnia. Zwłaszcza, że ​​Porsche musi jeszcze przegonić kilka „gremlinów”, zwłaszcza tych, które zagnieździły się w MGU dostarczonym przez Boscha. Na tym właśnie polega cały sens tych wspólnych sesji testowych: producenci LMDh współpracujący z tymi samymi dostawcami, udostępnianie danych pozwala im łatwiej wyśledzić małe bestie, a co za tym idzie, de facto, aby je szybciej rozwiązać. Daytona nie była pierwszym przypadkiem, gdy Porsche i Cadillac uczestniczyły w testach na tym samym torze, ponieważ dwaj przyszli pretendenci do zwycięstwa w podwójnym tournee po Florydzie spotkali się już w lipcu w Sebring, przy wsparciu inżynierów na miejscu. I Williams.

Porsche wciąż musi rozwiązać kilka problemów ze swoim 963 (Zdjęcie: Porsche)

Podczas gdy Cadillac został (również) ogłoszony w Bahrajnie, Laura Wontrop Klauser szybko rozwiała te plotki podczas 6-godzinnego wyścigu na Monzy. „Wiem, że mówi się o naszej obecności, ale wciąż jest za wcześnie na ten samochód, zwierzyła się. Naszym pierwszym wyścigiem będzie 24-godzinny wyścig Daytona 2023 w styczniu i muszę przyznać, że wydarzy się to dla nas bardzo szybko. » Dlatego Porsche zdecydowało się podążać tą samą ścieżką, aby zoptymalizować swoje przygotowania do klasyka na Florydzie, gdzie zwycięstwo będzie tym bardziej symboliczne, że będzie pierwszym w nowej złotej erze wytrzymałości, unikając jednocześnie pułapek, jakie może wnieść ewentualny wyścig w Bahrajnie. odkosz. Jak zauważył Thomas Laudenbach: « Samochód musi nie tylko jeździć, ale także być w stanie ścigać się. »I wygrać.

CZYTAJ TAKŻE > Porsche opóźnia swój debiut wyścigowy i nie pojawi się w Bahrajnie

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz