Mecachrome odpowiada na oświadczenia Ginetty

Po ogłoszeniu wycofania się CFEC TRSM Racing Ginetta z Silverstone i chęci zmiany dostawcy silników, firma Mecachrome, która opracowywała jednostkę napędową do G60 LM P1, chciała przedstawić swój punkt widzenia na tę sytuację.

opublikowany 06/08/2018 à 11:06

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Mecachrome odpowiada na oświadczenia Ginetty

Ogłoszenie pakietu Ginetta G60-LT-P1 na następne spotkanie na Silverstone (17-19 sierpnia) w WEC dołączono wyjaśnienie: zmiana dostawcy silników. Struktura CFEC TRSM Racing chciała przejść z bloku Mecachrome na silnik AER, ale zdaniem zespołu prośba o zgodę przyszła za późno.

Sytuacja, na temat której Mecachrome chciał przedstawić swój punkt widzenia. Przypomnijmy, że Ginetta LM P1 nie mogły wystartować w imprezie otwarcia w Spa w maju zeszłego roku ze względu na problemy finansowe ze sponsorem CFEC, w związku z uwięzieniem szefa podmiotu, stąd i tak skomplikowana sytuacja wokół zespołu.

„Ściśle współpracowaliśmy z Ginettą i byliśmy pewni, że jako dwa młode zespoły WEC możemy zanotować świetne występy. przyznaje Bruno Engelric, dyrektor Mecachrome Motorsport.

Ginetta i Lawrence Tomlinson umożliwili firmie Mecachrome uruchomienie silnika LM P1 i okazali ogromne wsparcie, gdy program był w powijakach, za co chcielibyśmy im podziękować.

Podczas naszych pierwszych testów wystąpiły pewne problemy, które można było zrzucić na Mecachrome, ale były też problemy niezwiązane z silnikiem. Wspólnie pracowaliśmy nad ich rozwiązaniem.

Przejedź mniej niż 3 km obydwoma przednimi samochodami Le Mans było dalekie od ideału, a my nie pracowaliśmy dłużej niż dwie godziny na raz, dopracowując drobne szczegóły silnika lub podwozia, co jest normalne w przypadku zupełnie nowego zespołu silnik-podwozie.

Kiedy dotarliśmy na testy Prologue, nadal nie mieliśmy kontraktu na sezon WEC, a samochody mogły jeździć tylko dzięki wsparciu finansowemu Ginetty. Problemy finansowe w Spa utrzymywały się i pomimo obecności na miejscu Ginetta zdecydowała się nie kwalifikować ani nie ścigać.

Brak wyścigów przed Le Mans pozwolił nam na dalszy rozwój samochodu podczas dnia testowego i przez cały tydzień wyścigowy. Mieliśmy kilka pytań dotyczących działania silnika zamontowanego w samochodzie w porównaniu z jego pracą, ale to kluczowe informacje, które można uzyskać jedynie podczas testów na torze.

Jednak jeden samochód ukończył wyścig pomimo długiego postoju w garażu, czego nie można przypisać wyłącznie problemom z silnikiem. Drugi samochód został zmuszony do wycofania się z wyścigu z powodu problemu z elektryką, który nie był winą zespołu technicznego Mecachrome.

Regularnie pojawiały się skargi dotyczące niewystarczającej mocy silnika w porównaniu z innymi jednostkami dostępnymi na rynku, ale od pierwszego dnia Ginetta i Mecachrome zgodzili się, że głównym celem jest ukończenie Le Mans zgodnie ze specyfikacjami oryginalnego silnika. Gdybyśmy mieli 50 KM więcej, wynik końcowy byłby taki sam, a nawet gorszy.

Niezawodność powinna być priorytetem w wyścigach długodystansowych, zwłaszcza przy zupełnie nowym pakiecie, ponieważ potrzeba kilometrów, aby zrozumieć i udoskonalić silnik i podwozie.

Ze względu na powtarzającą się niepewność finansową dotyczącą programu Grupa Mecachrome nie była w stanie kontynuować rozwoju silnika bez żadnej gwarancji. Wiedzieliśmy, że przepisy dotyczące silników FIA/ACO z pewnością zostaną poddane przeglądowi po wyścigu – tak jak to już miało miejsce – i chcieliśmy mieć pewność, że każda nowa inwestycja będzie miała sens sportowy i finansowy.

Z technicznego i wydajnościowego punktu widzenia firma Mecachrome od pierwszego dnia wywiązała się ze swoich przyrzeczonych i uzgodnionych zobowiązań. Kwestie handlowe i finansowe przed Supersezonem nie pomogły w relacjach biznesowych. Na poziomie technicznym, pomimo braku testów, dostarczyliśmy to, do czego się zobowiązaliśmy.

Jesteśmy zaskoczeni wyborem firm Ginetta i Manor, aby zaakceptować silnik rozwijany przez lata, ale któremu nie udało się ukończyć wyścigu w Le Mans w czerwcu. Widok flagi z szachownicą podczas jego pierwszego udziału pokazuje jakość naszej pracy i potencjał silnika Mecachrome. »

Macachrome wskazuje, że pozostaje skupiony na programie LM P1 i zamierza „wrócić do Wytrzymałość w niedalekiej przyszłości ".

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz