Michelin reaguje na zanik kabin grzewczych

Francuski producent Michelin przekonał zespoły i kierowców swoimi nowymi oponami, które nie wymagają już podgrzewanych kabin.

opublikowany 20/03/2023 à 09:30

Jeana-Michela Desnouesa

0 Zobacz komentarze)

Michelin reaguje na zanik kabin grzewczych

Michelin zdał test Sebringa © Frédéric Le Floc'h / DPPI

Nowa gama Michelin Pilot Sport Hypercar WEC 2023 (używany również w IMSA), zaprojektowany wyłącznie na symulatorze, zadebiutował na targach 1000 mil Sebring. Oferuje trzy specyfikacje gumy (konstrukcja się nie zmieniła), z których wszystkie stanowią odpowiedź na nowość regulacyjną, która nie jest neutralna pod względem wydajności: zniknięcie kabin do podgrzewania opon ze względu na oszczędność energii.

Opony na rok 2023 charakteryzują się zatem znacznie szybszym wzrostem temperatury: bardzo zimno (temperatura poniżej 15°C lub w nocy), bardzo gorąco (temperatura powyżej 15°C) i średnio gorąco: tor, na którym znajdują się opony stres, temperatura powyżej 30°C. Opony te są dostępne w rozmiarach 29/71-18 (szerokość/średnica zewnętrzna/średnica wewnętrzna w calach) z przodu i 34/71-18 z tyłu i są montowane w Cadillacu, Ferrari, Glickenhaus, Porsche, Toyota, Vanwall. Peugeot, jako jedyna, która stosuje opony kwadratowe o wymiarach 31/71-18, również korzysta z tych nowych mieszanek gumowych.

Z kolei opona Rain jest w 100% nowa (karkas i guma) i wyjątkowa. Zastępuje mokre i pełne mokre, będąc w stanie zaspokoić potrzeby od wilgoci do rozmoczenia, aż do fazy suszenia. W GTE Am asortyment pozostaje taki sam jak w 2022 r. przed pojawieniem się GT3 w 2024 r. W LM P2 Goodyear pozostaje uniwersalnym dostawcą i oferuje jedną specyfikację opon typu slick i deszczowych.

CZYTAJ TAKŻE > 1000 mil Sebring: Niech żyje rewolucja!

0 Zobacz komentarze)