Peugeot ma nadzieję, że dzięki nowemu modelowi 9X8 zwiększy pewność siebie swoich kierowców

Paul di Resta omawia zmiany w 9X8 przed sezonem WEC 2024.

opublikowany 24/01/2024 à 18:44

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Peugeot ma nadzieję, że dzięki nowemu modelowi 9X8 zwiększy pewność siebie swoich kierowców

Paul di Resta nie często miał okazję uśmiechać się za kierownicą Peugeota 9X8. / ©DPPI

Zakryj tylne skrzydło, którego nie widzimy. Dostrzeżono wypełnianie asfaltu toru Paul Ricard (Var) pod koniec 2023 r. podczas prywatnych testów, nowa wersja Peugeota 9X8 rzeczywiście będzie miał tylny element aerodynamiczny w 2024 r.

Od swojego debiutu podczas 6-godzinnego wyścigu na Monzy w 2022 r. Lioness ze swoimi wyjątkowymi krzywiznami prawie nie zakłóciła czasów ani nie wyróżniała się swoją wytrzymałością. Świadczy o tym choćby skromne podium zdobyte (we Włoszech w zeszłym roku) w ciągu półtora roku.

Peugeot dlatego zdecydował się zrewidować swój egzemplarz, głównie poprzez dodanie tylnego skrzydła, którego do tej pory brakowało 9X8.

Podczas wirtualnego okrągłego stołu zorganizowanego w najbliższą środę, 24 stycznia, Paul di Resta, kto pojedzie na trasie nr 94 z Loïcem Duvalem i Stoffelem Vandoorne w 2024 r., mówił o tej zmianie filozofii… jednocześnie odmawiając komentarza na temat swojej obecności w zawodach.

« Sposób działania naszego samochodu bardzo różnił się od innych, powiedział były kierowca Force India i Williams (59 wyjazdów w latach 2011-2017).

Zasady zostały ustalone dawno temu i taki właśnie kierunek przyjęliśmy w przypadku samochodu, z którego korzystaliśmy w zeszłym roku.

W trakcie rozwoju byli w stanie dostrzec słabości w porównaniu z naszymi rywalami. Nigdy nie należy lekceważyć konkurencji, ponieważ ona zawsze posuwa się do przodu.

Nowe odniesienie Toyota zaprezentowany w zeszłym roku w Sebring pokazał różnicę, jaką można zrobić pomiędzy samochodami.

Estetycznie będzie trochę inaczej, ludzie zobaczą jedno (tylne skrzydło. wyd.) i wyrobimy sobie opinię na ten temat, ale dla nas chodzi o to, aby czucie za kierownicą było dobre.

Jeśli da się kierowcy więcej pewności, robi to dużą różnicę Wytrzymałość. "

93 DI RESTA Paul (fra), JENSEN Mikkel (dnk), VERGNE Jean-Eric (fra), Peugeot TotalEnergys, Peugeot 9x8, akcja podczas Bapco Energies WEC 8 Hours of Bahrain 2023, 7. runda Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA 2023, od 1 do 4 listopada 2023 r. na torze Bahrain International Circuit w Sakhir w Bahrajnie – zdjęcie Antonin Vincent / DPPI

Peugeot 9X8 będzie miał radykalnie inny wygląd w 2024 roku. / © DPPI

Di Resta ma nadzieję, że wprowadzone zmiany pozwolą marce Sochaux zbliżyć się do czołówki, nawet jeśli w 2024 r. konkurencja wzrośnie wraz z pojawieniem sięAlpine, BMW i Lamborghini w WEC.

« Wrażenia są bardzo różne– dodał Szkot o nowym Peugeocie 9X8. Dla kierowcy samochód daje więcej informacji o kierunku, w jakim chcemy podążać.

Nowy zespół zaprojektował ten samochód i zebrał teraz dane potrzebne do dalszych prac. Używają ich i to jest główna poprawa. »

Czas pokaże, czy Peugeot 9X8 2.0 zostanie zatwierdzony na czas przed rozpoczęciem WEC 2024, 1812 km Kataru, które odbędą się w najbliższą sobotę 2 marca.

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)