Pierre Fillon: „Podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans 2025 wodór będzie mógł konkurować z innymi prototypami”

Przy okazji Sympozjum Wodorowego zorganizowanego w Le Mans Pierre Fillon, prezes ACO, mówił o przyszłej kategorii pojazdów elektrycznych i wodorowych planowanej na 24-godzinny wyścig Le Mans w 2025 roku.

opublikowany 21/09/2021 à 19:26

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Pierre Fillon: „Podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans 2025 wodór będzie mógł konkurować z innymi prototypami”

Wodorowym prototypem MissionH24 kierował w Spa Stéphane Richelmi (© Frédéric Le Floc'h / DPPI)

Podczas gdy prototyp MissionH24 na napęd elektryczny i wodór po raz pierwszy rywalizował z innymi samochodami w ubiegły weekend na torze Spa-Francorchamps podczas bezpłatnych treningów przed Pucharem Michelin Le Mans, we wtorek odbył się okrągły stół poświęcony zawodom z okazji Sympozjum Wodorowego zorganizowanego w Le Mans, w Palais des Congrès et de la Culture. Podczas gdy Jean-Michel Bouresche, kierownik zespołu H24Racing analizował ten pierwszy przejazd w zawodach, Pierre Fillon przedstawił przyszłą kategorię poświęconą prototypom elektryczno-wodorowym planowanym na sezon 24 godziny Le Mans 2025. Prezes Automobile Club de l'Ouest doprecyzował kontury tej kolejnej kategorii pojazdów jednej marki za pomocą jednego podwozia. Dzięki temu podwozie będzie mogło zintegrować silnik wodorowo-termiczny, a TotalEnergys podejmie się misji zapewnienia tankowania tych prototypów elektryczno-wodorowych w 2025 r. W przypadku opon za rozwój odpowiada Michelin. Pierre Fillon zapewnia nas, „Podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans w 2025 r. prototypy wodorowe będą mogły konkurować z innymi rodzajami technologii. »

Pilot rozwojowy projektu H24Racing z Normanem Nato i Stoffelem Vandoorne, misją Stéphane’a Richelmiego było gromadzenie kilometrów za kierownicą MissionH24 w Belgii poprzez tankowanie wodorem na stacji mobilnej TotalEnergys zainstalowanej po raz pierwszy w alei serwisowej” umożliwiając w ten sposób tankowanie w takich samych warunkach jak prototyp o napędzie konwencjonalnym ". " Miałem okazję poprowadzić Mission H24 podczas treningów wolnych przed Pucharem Michelin Le Mans, zareagował Monako. Nawet jeśli wciąż daleko nam do rywalizacji z LM P3, ważne jest, że w samochodzie jest sporo do poprawy. Uczymy się z każdym wyjazdem, a kilometry sprawią, że będziemy się rozwijać. » Mission H24 ukończył obie sesje za każdym razem na ostatniej pozycji, odpowiednio 8 i 4 sekundy za przedostatnim zawodnikiem. GCK Motorsport, będący w fazie rozwoju, kolejny projekt wodorowy, zaprezentował we wtorek pierwsze zdjęcia swojego pojazdu planowanego na Dakar 2024.

Przeczytaj także > Dakar 2024 – Ujawniono wodorowy pojazd GCK Motorsport

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz