Porsche na pole position w Spa

Porsche wystartuje jutro z pole position w 6-godzinnym wyścigu na torze Spa-Francorchamps po zdominowaniu piątkowych kwalifikacji za kierownicą 919 Hybrid nr 1 Lotterer – Jani – Tandy.

opublikowany 05/05/2017 à 16:21

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Porsche na pole position w Spa

Avec son kit aérodynamique à faible traînée, la Porsche 919 Hybrid n°1 a dominé les qualifications des 6 Heures de Spa face à Toyota. Trio Lotterer – Jani – Tandy po osiągnięciu tego celu zabierze jutro peleton do Belgii najlepsza średnia z dwóch okrążeń w czasie 1’54”097.

Toyota TS050 Hybrid zajmuje 7. miejsce w rankingu Kobayashiego - Conway wskazał na 0″596. Nr 9 z Lapierre – Sarrazin – Kunimoto zajmuje trzecie miejsce przed numerem 8 Bum –Nakajima–Davidson.

Timo Bernhard – Earl Bamber – Brendon Hartley ukończ pierwszą piątkę kwalifikacji drugim 5 Hybrid z oponą 919″1. Należy pamiętać, że Toyota TS343 Hybrid nr 050, wyposażona w wersję zestawu aerodynamicznego Le Mans w przeciwieństwie do dwóch pozostałych japońskich LM P1, ustanowił absolutny najlepszy czas w 1:53”658.

G-Drive przed Signatechem Alpine

Już w świetnym humorze podczas testów, Oreca 07 nr 26 G-Drive Racing, powierzone trio Rusinov – Thiriet – Lynn, po raz kolejny zdominował kwalifikacje w Belgii, z najlepszą średnią 2’02″601.

Czołowe trio w kategorii uzupełnia dwójka Alpine A470 nr 36 z Rao – Menezes – Dumas i nr 35 z Negrao – Ragues – Panciatici, wskazał na 21 i 28 tysięcznych.

Dwór CEFC nr 24 w Graves – Hirschi – Vergne zawodzi przy 31 tysięcznych. Z kolei zespół po raz drugi LM P2 dobił do ściany opony na początku sesji, po tym jak Witalij Pietrow wypadł z toru, powodując czerwoną flagę.

Ferrari dominuje w GTE Pro

Podobnie jak podczas trzeciego treningu wolnego dzisiaj rano, Ferrari zdominowało Forda w GTE Pro. Najszybszy był 488 nr 71 z Rigon – Bird ze średnim czasem okrążenia 2’15”017, cztery dziesiąte przed pierwszym Fordem GT nr 66 z Mücke – Pla – Johnson.

Harry Tincknell, Andy Priaulx i Pipo Derani (Ford GT nr 67) uplasowali się na trzecim miejscu z czasem 0 sekundy, podczas gdy drugie Ferrari 548 AF Corse nr 488 Piera Guidi – Calado było ponad siedem dziesiątych straty.

Klan Porsche wspina się na trzecią linię w tej kategorii z dwoma 911 RSR Makowieckiego – Lietza i Estre – Christensena, które tracą odpowiednio 1″845 i 1″993. Obydwa Aston Martin Vantage, jedyne drogi Dunlopa w GTE Pro, rejestrują się w czasie ponad dwóch sekund.

W GTE Am pole position przypadło Aston Martin Vantage nr 98 Lamy – Dalla Lana – Lauda, ze średnim czasem osiągniętym w końcowych momentach 2 minuty 18 cali 659, cztery dziesiąte sekundy przed Porsche 911 RSR z numerem 77 zespołu Dempsey-Proton Racing z Dienst – Ried – Cairoli.

Należy pamiętać, że wiele razy zawody były odwoływane przez kierownictwo wyścigu z powodu nieprzestrzegania limitów toru. 6-godzinne Spa rozpocznie się jutro o 14:30.

Kwalifikacje rankingowe

0 Zobacz komentarze)

Paul Ricard – C2 PCCF 2024