Quesnel: „Decyzja należy do Seba”

Olivier Quesnel, dyrektor Citroën Racing i Peugeot Sport, mówi, że udział Sébastiena Loeba w kolejnych 24-godzinnym wyścigu Le Mans zależy wyłącznie od decyzji kierowcy.

opublikowany 08/02/2010 à 15:48

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Quesnel: „Decyzja należy do Seba”

Sébastien Loeb będzie musiał zdecydować. Wybiera pomiędzy bardzo pracowitym sezonem, który pozwoliłby mu korzystać z najlepszych obecnie samochodów, a lżejszym programem, ale pozbawionym najbardziej legendarnych wyścigów wytrzymałościowych. Dla Oliviera Quesnela wybór już został dokonany: jeśli Sébastien Loeb będzie chciał startować w… 24 godziny Le Mans za kierownicą A Peugeot 908 HDI FAP, będzie częścią przygody. „ Problem konkurencyjności w ogóle nie istnieje, naprawdę », wyjaśnił szef Peugeot Sport w programie Motors w RMC. „ Ale nie chcę go naciskać. Decyzja należy do niego. Musimy podsumować sytuację po Szwecji (11-14 lutego, przyp. red.). Osobiście o tym marzę, ale nie chcę na to wpływać w ten czy inny sposób. »

Rzeczywiście, Sébastien Loeb musi zmierzyć się z bardzo wymagającym programem: trzynaście rajdów w rajdowych mistrzostwach świata, testy przygotowawcze do Citroëna C4 WRC, te związane z rozwojem Citroëna DS3 WRC? Dodając do tego 24-godzinny wyścig Le Mans, testy przygotowawcze z Peugeotem i ewentualnie 12-godzinny wyścig w Sebring, sezon 2010 będzie dla Francuza maratonem. „ Piłka jest po jego stronie, kontynuuje Quesnel. To jest dla niego problem, bo to szalony program. Myślę, że w marcu spędzi w domu tylko dwa dni. Wszystko ma swoje granice, życie składa się z równowagi. To do niego należy przemyślenie, rozważenie za i przeciw. »

Równanie jest zatem proste dla Sébastiena Loeba, którego Peugeot określa mianem sportowego, ale który musi ocenić intensywność intensywnego programu na rok 2010. „ Seb zrobił już z nami dwa testy wytrzymałościowe, dodaje Olivier Quesnel. Duch, który napędza tę operację, jest taki, że nie służy ona celom marketingowym ani medialnym. Jeśli Seb dołączy do grona Peugeot Sport, ma być równie konkurencyjny jak pozostałe dwie załogi. Jeśli chodzi o mnie, nie mam co do tego żadnych wątpliwości. Teraz pojawił się problem planowania. Program rallye pozostaje priorytetem. Uzgodniliśmy, że zrobimy podsumowanie po rajdzie Szwecji. » Ostateczna decyzja powinna być znana 22 lutego, kiedy Peugeot Sport ogłosi swój program na 2010 rok.

0 Zobacz komentarze)