Rebellion Racing na pole position w 4-godzinnym wyścigu w Szanghaju

Kwalifikacje do 4-godzinnego wyścigu w Szanghaju przyniosły bezprecedensowy wynik, w postaci pierwszego pole position dla prywatnego zespołu w WEC, w tym przypadku Rebellion Racing.

opublikowany 09/11/2019 à 07:57

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Rebellion Racing na pole position w 4-godzinnym wyścigu w Szanghaju

Choć wywołuje to wiele debat, przeszkoda w sukcesie w pełni spełniła swoją rolę, nawet jeśli spodziewaliśmy się bardziej znaczących różnic. I nie bez powodu, Rebellion Racing zdobyło pole position w wyścigu 4 Hours of Shanghai, pierwszy w swojej historii w WEC.

Autor ze średnim czasem 1:45”892, R13 nr 1 Bruno Senny i Gustavo Menezesa – którzy mają wspólną sprawę z Normanem Nato – przylgnął 1”2 do Ginetta nr 6 Simpson-Smith-Robertson i 1”245 do drugiego G60 LT P1-AER, powierzone Hanleyowi-Orudżewowi-Kingowi. Respectivement 4e et 5e, les Toyota TS050 Hybrid n°7 et n°8 sont à 1 »343 et 2 »288.

W LM P2 para Mikołaj Lapierre-Antonin Borga, któremu przypisuje się wynik 1'48"649 za kierownicą Oreca 07 z numerem 42, oferuje pole position firmie Cool Racing. Na kolejnych miejscach plasują się Jackie Chan DC Racing (Aubry-Stevens-Tung) i United Autosports (Hanson-Di Resta-Albuquerque). Signatech Alpine jest dopiero siódmy, tuż przed liderem mistrzostw Racing Team Nederland.

Porsche dominuje w GTE

Porsche zadało podwójny cios w GTE, czy to w Pro, czy Am. Michael Christensen-Kévin Estre z numerem 911 91 RSR zdobył pole position w GTE Pro dzięki średniemu czasowi 1'59'579.

Ustępujący mistrzowie świata wyprzedzili tę dwójkę odpowiednio o 0”018 i 0”028. Aston Martin Vantage AMR, numer 95 Marco Sorensen-Nicki Thiim przed numerem 97 Maxime Martin-Alex Lynn.

Obaj podążają Ferrari 488 GTE od AF Corse. Numer 51 Jamesa Calado-Alessandro Pier Guidi traci 0”108 do znaku referencyjnego, w porównaniu do 0”488 do numeru 71 Miguela Moliny-Davide Rigona. Trzej producenci zarejestrowani w tej kategorii zostali zatem zgrupowani w dziesiątej.

Team Project 1 zakończył triumf Porsche dzięki Egidio Perfettiemu i Matteo Cairoli, którzy byli najszybsi w GTE Am z czasem 2'00"031. Pierwszą trójkę uzupełniają Aston Martin Vantage AMR nr 98 z Dalla Lana-Turner-Gunn i Porsche 911 RSR nr 77 z Ried-Campbell-Pera.

Upośledzony przez 40 kg balastu Ferrari 488 GTE nr 83 firmy Collard-Nielsen-Perrodo nie mógł przystąpić do walki na froncie i został zdegradowany do drugiego miejsca.

Początek 4-godzinnego wyścigu w Szanghaju odbędzie się jutro o 5:00 czasu francuskiego.

 

 

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz