Richard Lietz: „Lojalność to kręta droga”

Mający 37 lat Austriak od 15 lat jest jednym z czołowych przedstawicieli Porsche w branży Grand Tourism. Zdobywca tytułu w GTE w 2015 r., zwycięzca potrójnej klasy w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, jest absolutnie chętny do zaoferowania nowej korony w tej kategorii marce swojego serca, zanim zwróci się ona do Hypercar.

opublikowany 22/04/2021 à 17:30

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

Richard Lietz: „Lojalność to kręta droga”

Co zapamiętasz z tego bardzo nietypowego sezonu 2019-2020?

To był trudny rok dla wszystkich. Chylę czoła przed wszystkimi promotorami i organizatorami, którym udało się znaleźć sposób na utrzymanie biznesu, głównie działających stajni, dla których jest to źródło utrzymania i dla których było to niezbędne. Pewne jest, że dla nas, kierowców, startujących w kilku mistrzostwach czy najważniejszych wyścigach, końcówka roku była męcząca i skomplikowana w negocjacjach, przy bardzo napiętym harmonogramie. Nie chcę jednak postrzegać tego jako czegoś negatywnego, ponieważ oznacza to, że mogliśmy się ścigać, a to jest najważniejsze.

Na poziomie sportowym zająłeś 7. miejsce z trzema miejscami na podium, w tym zwycięstwem. Jak oceniacie pierwszą kampanię sportową Porsche 911 RSR-19 w WEC ?

Ça a très bien débuté puisque nous avons entamé la saison par une victoire à Silverstone, pour ce qui était la première sortie en compétition de la voiture. Ce fut une bonne surprise. Puis ça s’est quelque peu compliqué par la suite. Nous avons été victimes de soucis techniques, certes mineurs, mais dont nous avons fortement pâti. Quand vous conduisez une Porsche, c’est le genre de contrariétés auxquelles vous n’êtes pas habitué. Mais je dirais que nous avons surtout été victimes d’un manque de réussite. À chaque course, il nous est arrivé quelque chose. Et dans une catégorie aussi disputée que le GTE Pro, de surcroît dans laquelle il n’y a que peu de voitures (six à l’année en 2019-2020. Ndlr), il est primordial d’être régulier et de marquer de gros points à chaque sortie. Vous payez cash le moindre faux pas.

A jeśli chodzi o wydajność, czy uważasz, że numer 91 zmaksymalizował swoje szanse?

Myślę, że pod względem strategicznym wypadliśmy całkiem nieźle. W większości przypadków wybieraliśmy właściwe ustawienia i bardzo dobrze radziliśmy sobie z zarządzaniem oponami, co jest jedną z mocnych stron tego samochodu. Ale ryzykując, że się powtórzę, za każdym razem ziarnko piasku blokowało mechanizm.

Cały wywiad znajdziesz w Przewodniku WEW 2021 (nr 2307) dostępnym w wersja cyfrowa i w kioskach.

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz