Sébastien Bourdais: „Jesteśmy gotowi”

Bardzo zadowolony z zachowania swojego samochodu, Sébastien Bourdais ma nadzieję, że załoga Peugeota numer 3 będzie mogła to potwierdzić na torze. Przypomina nam jednak, że będziemy musieli wiedzieć, jak unikać problemów w ruchu drogowym.

opublikowany 11/06/2010 à 20:50

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Sébastien Bourdais: „Jesteśmy gotowi”

Sébastien, czujemy się zrelaksowani, spokojni, w przeddzień wyjazdu 24 godziny Le Mans. Czy to spokój?
Spokój, nie wiem, ale wiemy, że jesteśmy gotowi. Zrobiliśmy wszystko, co musieliśmy zrobić, mamy samochód, który jest w porządku. Mamy do siebie duże zaufanie. Spokój wynika z tych czynników. Wiemy też, że w Le Mans wszystko może zmienić się w jednej chwili. Najważniejsza część przed nami. Ale zrobiliśmy wszystko, co musieliśmy, więc nie będziemy mieli czego żałować. Nie wiem, czy wyścig nam to przywróci, ale zrobiliśmy, co musieliśmy zrobić i jesteśmy gotowi stawić czoła wyścigowi.

Mieć cztery Peugeot w pierwszych dwóch linijkach, czy w ten sposób można już na starcie kontrolować Audi?
Nie, nie sądzę. Jeśli Allan McNish będzie dobry na starcie, nie będzie można go kontrolować. Mamy tylko nadzieję, że będziemy mieli przewagę w tempie wyścigowym, aby móc nabrać dystansu. Zobaczymy wtedy, jak ułoży się wyścig. Musimy jednak wiedzieć, jak narzucić nam tempo i nie dać się zaatakować.

W tym roku mówimy o bardzo heterogenicznej dziedzinie. Czy zarządzanie ruchem nie będzie najtrudniejszą rzeczą do zarządzania?
Z tym zawsze najtrudniej sobie poradzić. Poza konkurencją, jeśli masz szczęście i jesteś na czele, najtrudniejszym elementem do opanowania jest czynnik zewnętrzny. Problem w tym, że wszyscy mają takie same instrukcje, aby się nie ruszać i pozostać na swojej linii, ale są kierowcy, którzy mają bardzo szczególne linie! Od tego momentu zawsze trzeba przygotować się na najgorsze. To najtrudniejsza rzecz w Le Mans. Przy prędkościach, do których zbliżają się samochody, zawsze jesteś zmuszony podjąć decyzję, którą musisz podjąć w mgnieniu oka, a która okaże się dobra lub zła, w zależności od reakcji drugiego kierowcy . Jest bardzo delikatny. Widzimy duże różnice na niektórych okrążeniach pomiędzy niektórymi kierowcami. W środę widziałem, jak Stéphane (Sarrazin) podejmował duże ryzyko. Opłacało się, opłacało się, dopóki ktoś nie położył tego na trawie.

Czy boisz się wyprzedzać pewne rzeczy?
Ah oui ! Forcément. Quand tu arrives dans les virages Porsche, que le pilote t?ouvre la porte et que, quand tu arrives à côté, il te tourne dessus alors que tu es à 250 km/h, tu te dis que ça ne va pas bien se passer. Il y a des moments chauds. Moins il y en a, mieux c?est. Parfois, c?est comme du poker. D?un côté, tu ne peux pas te permettre d?attendre derrière l?autre voiture le temps qu?il serait nécessaire pour doubler. Mais d?un autre côté, si tu n?attends pas et que tu doubles le plus tôt possible, tu peux t?accrocher et tout perdre. Il faudra être très vigilant là dessus.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz