Sébastien Buemi: „Ten spadek wyników to ukryte błogosławieństwo”

Szwajcar, kierowca Toyoty Gazoo Racing, opowiadał w naszych felietonach o odkryciu swojego nowego motocykla: GR010.

opublikowany 25/01/2021 à 14:43

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

Sébastien Buemi: „Ten spadek wyników to ukryte błogosławieństwo”

Jak zareagowałeś, gdy zobaczyłeś GR010?

Nie wiedziałem, czego się spodziewać, ale kiedy to zobaczyłem, byłem mile zaskoczony. Pozostaje prawdziwym samochodem wyścigowym. Obawiałem się, że będzie to ulepszone GT. Bardzo podoba mi się to, że ma dwa metry szerokości. Myślę, że ma dobrą twarz.

A za kierownicą?

Kierowca nigdy nie powie Ci, że cieszy go utrata wydajności. Ale najważniejsze jest to, że jest rywalizacja i wspaniałe mistrzostwa. Kiedy przybyłem w 2012 roku, w Le Mans biegliśmy z czasem 3:25 i bardzo nam się to podobało, ponieważ była tam rywalizacja. Niezależnie od tego, czy masz 3 minuty 14, czy 3 minuty 25 lat, pod warunkiem, że masz przeciwników... Ostatecznie ten spadek wydajności jest ukrytym błogosławieństwem. 2022 Peugeot, 2023 Porsche i Audi… To będzie wyjątkowe.

Czy jazda tym GR010 jest przyjemna?

Wnętrze jest bardzo podobne, środowisko jest takie samo, ale lepsze. Ale wydajność jest lepsza, niż się spodziewałem. Ładne jest to, że na końcu prostej nie ma już odcięć paliwa (redukcji silnika w celu oszczędzania paliwa. Przyp. red.). Czujesz się, jakbyś wracał do prawdziwego wyścigu, tego, w którym spóźniasz się i wciskasz gaz. Nie jeździsz ekonomicznie. To, co było piękne w LM P1, to wydajność i sprawność techniczna. Ale tam nie musisz hamować, aby odzyskać maksymalną energię. Powiedzmy, że jest czyściej. Kiedy wyobrażasz sobie szybką jazdę, nie wmawiaj sobie, że dzieje się tak poprzez słabsze hamowanie, aby nie przeciążać silników elektrycznych i oszczędzanie paliwa... I to jest przyjemne, nawet jeśli LM P1 bardzo mi się podobał.

A z drugiej strony?

Samochód jest trochę cięższy i nie mamy napędu na cztery koła od razu za zakrętem.

Czy będzie to bardziej skomplikowane w ruchu?

Będzie inaczej. Jednak ze względu na odcięcie paliwa nie będziemy już mieć samochodów wyprzedzających nas na końcu prostej.

Jednak zostanie Ci tylko jeden zestaw aero?

Tak, ale poziom wsparcia dla Le Mans nadal będzie wyjątkowo dobry. Przeciwnie, na pozostałych trasach zostanie znacznie zmniejszona. Spodziewam się, że deficyt bardziej odczujemy w wyścigach klasycznych WEC.

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz