Toyota i Ford dominują w kwalifikacjach na torze Spa

Logicznie rzecz biorąc, Toyota osiąga dublet w kwalifikacjach do 6 Hours of Spa, z numerem 7 w Conway – Kobayashi przed numerem 8 w Buemi – Nakajima. Ford wraz z duetem Tincknell – Priaulx zdominował GTE Pro.

opublikowany 03/05/2019 à 16:08

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Toyota i Ford dominują w kwalifikacjach na torze Spa

Nie jest zaskoczeniem, Les Deux Toyota TS050 Hybrid s’élanceront en première ligne des 6 Heures de Spa jutro w Belgii, pod koniec kwalifikacji ledwo zakłócony przez kilka kropel deszczu.

TS050 Hybrid nr 7 powierzony na potrzeby tej sesji Mike'a Conwaya et Kamui Kobayashi wyprzedził średni czas obu kierowców (1'53″747 wobec 1'54″243, czyli prawie pół sekundy) siostrzany samochód nr 8, prowadzony przez Kazuki Nakajima et Sébastien Buemi,

Conway ustanowił absolutnie najlepsze okrążenie sesji w czasie 1'53″683, tym samym bardzo zbliżając się (0″025) do absolutnego rekordu LM P1 na torze Spa, ustanowionego w 2017 roku przez Stéphane'a Sarrazina na TS050 Hybrid, w czasie 1' 53″658.

Egor Orudzhev – Stéphane Sarrazin – Sergey Sirotkin (BR1 nr 17 – SMP Racing) wystartuje jutro z drugiego rzędu, po sesji, w której Orudzhev wyróżnił się najlepszą absolutną drugą częścią, korzystając z silnego zestawu wsparcia prototyp pływający pod rosyjską banderą.

Następnie pierwszy Rebellion R13 n°3 – Rebellion Racing of Laurent – ​​Berthon – Menezes przed drugim BR1 n°11 – SMP Racing of Vandoorne – Aleshin – Petrov. Trio Lotterer – Jani – Senna zajęło 6. miejsce z numerem 13 R1.

Mniejszy sukces Toma Dillmanna, który wystartował w ENSO CLM P1/01 nr 4 – ByKolles Racing, który został zmuszony do zatrzymania się w boksie nieco niecałe 5 stóp od końca kwalifikacji, co spowodowało wyświetlenie jedynej czerwonej flagi w wyścigu popołudnie.

W LM P2 zawodnik nr 01 Aurus 26 – G-Drive Racing de Vergne – van Uitert ustanowił najlepszą średnią z czasem 2'00″674, a Francuz ustanowił absolutnie najlepszy czas w tej kategorii z wynikiem 2'00″ 003. Dwie Oreca 07 nr 38 i nr 37 – Jackie Chan DC Racing, podążają w rankingu przed Oreca 07 nr 31 – DragonSpeed ​​​​iAlpine A470 nr 36 – Signatech Alpine.

Ford przychodzi z modą Aston Martin i BMW

W GTE Pro Ford do ostatnich sekund czekał, aż Aston Martin zdobędzie pole position. Andy Priaulx uzyskał końcowy czas 2'12"973, co zapewniło zawodnikowi z numerem 67 średnią 2'12"885, co wystarczyło, aby pokonać Vantage nr 97 Maxime'a Martina i Alexa Lynna o 67 tysięcznych.

Długo na szczycie tabeli czasów, dzięki Antonio Felixowi da Costie, autorowi absolutnie najlepszego czasu 2'12"671, BMW monopolizuje drugi rząd w tej kategorii z numerem 82 w Portugalii i jego kolegą z drużyny Augusto Farfusem oraz nr 81 z Tomczyka – Catsburga.

Marco Sorensen i Nicki Thiim (Aston Martin Vantage nr 95) zajęli 5. miejsce, przed drugim Fordem GT nr 66, w skład którego wchodzili Olivier Pla i Stefan Mücke.

Il faut regarder au 7e rang pour trouver trace de la première Porsche 911 RSR, puisqu’après avoir vu certains de leurs tours annulés pour dépassement des limites de la piste, les n°92 de Estre – Christensen et n°91 de Bruni – Lietz pointent à sept et neuf dixièmes.

Gorzej dla klanu Ferrari, ponieważ 488 GTE nr 51 Bird – Rigon i nr 71 Calado – Pier Guidi wychodzą poza 1″.

Aston Martin i TF Sport na Vantage nr 90 należącym do Yoluc – Alers-Hankey – Eastwood wystartują z pole position w GTE Am przed Porsche 911 RSR nr 88 – Dempsey-Proton Racing Porsche XNUMX RSR relacji Roda – Roda – Cairoli.

Należy pamiętać, że Motoaki Ishikawa (Ferrari 488 GTE nr 70 – MR Racing) popełnił błąd na początku sesji GTE, uderzając w stosy opon na szczycie Raidillon de l'Eau Rouge, nie powodując jednak wywieszenia czerwonej flagi.

 

 

6 Hours of Spa rozpocznie się jutro w sobotę o 13:30, a w Ardenach spodziewane są trudne warunki pogodowe.

 

 

 

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz