Toyota i „anomalia Ferrari” w Portimão

Różnica pomiędzy Toyotą a Ferrari podczas kwalifikacji do 6-godzinnego wyścigu w Portimão zaskoczyła wiele osób, także w szeregach japońskiego producenta.

opublikowany 16/04/2023 à 09:00

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Toyota i „anomalia Ferrari” w Portimão

Czy Ferrari uda się zaskoczyć Toyotę w grze strategii oponiarskiej? - Fot. Paulo Maria / DPPI

Świat różnic. W Portimão, na drugiej sesji kwalifikacyjnej sezonu w WEC, Toyota a infligé une déroute à la concurrence en reléguant ses adversaires à près d’une seconde et demie. D’autant plus surprenant que Ferrari, w pierwszym rzędzie ścigających, zajął pole position w 1000 mil Sebring na otwarcie ćwiczenia. 

« Byliśmy bardzo zaskoczeni, bo najwyraźniej nie tego dała nam analiza Wolnej Praktyki, – ocenił Pascal Vasselon, dyrektor techniczny Toyota Gazoo Racing, późnym sobotnim popołudniem. Anomalią jest tak naprawdę Ferrari, ponieważ różnica w stosunku do pozostałych jest porównywalna z Sebringiem, z wyjątkiem Cadillaca, po którym spodziewaliśmy się trudności ze względu na brak doświadczenia na tym torze. »

Taką różnicę można przede wszystkim wytłumaczyć zupełnie odmiennymi strategiami oponowymi obu producentów. „ Zdecydowaliśmy się zakwalifikować na oponach średnich przeciwko oponom miękkim w Toyocie » ujawnił nam rozmówcę z klanu włoskiego. 

Zbiórka o 13:6 (we Francji) na rozpoczęcie XNUMX-godzinnego wyścigu w Portimão.

CZYTAJ TAKŻE > Portimão – Dlaczego Toyota powinna uważać na Ferrari w wyścigu

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)