Toyota triumfuje w Spa w ramach GR010

Pomimo słabego wyścigu japoński producent narzuca swój Hypercar od pierwszego występu.

opublikowany 01/05/2021 à 19:48

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

Toyota triumfuje w Spa w ramach GR010

Występowi możemy jedynie pogratulować, bez najmniejszej fałszywej nuty zagranej przez Alpine Wytrzymałość Zespół. Niezależnie od tego, czy był w alei serwisowej, na ścianie, czy za kierownicą, francuski zespół był nienaganny. 

Matthieu Vaxiviere, Mikołaj Lapierre i Andrzej Negrao ont tout donné, et ont même espéré que les erreurs commises par le Toyota Gazoo Racing leur permettent de s’imposer. Mais si la n°8 a écopé de deux pénalités de temps à observer lors d’un ravitaillement (30 » pour non respect du temps minimum de refueling et 5 » pour avoir été relâché dangereusement à l’issue d’un ravitaillement), Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima et Brendon Hartley jako pierwsi otrzymali szachownicę.

L 'Alpine nr 36 pocieszy się bardzo dobrym drugim miejscem z czasem 1”07 i dumą z pokonania drugiej hybrydy GR010, na której znajduje się numer 7. Jeśli zwycięstwo wydawało się obiecane trio Mike'a Conwaya-José Maria Lopez-Kamui Kobayashi, ten ostatni strzelił prosto o 17:34 i utknął w żwirowym pułapce. W sprawie zaginął zwrot. 

Par la suite, la voiture des champions en titre a écopé d’un drive through suite à un contact avec la Porsche 911 RSR-19 n°91, avant de perdre encore un temps précieux à moins de 20′ du terme quand, sous régime de Full Course Yellow, Kamui Kobayashi s’est immobilisé dans un échappatoire.

W LM P2 i GT Pro scenariusz był bardzo podobny. Oreca 07 z numerem 22 wystawiona przez United Autosports dla Filipe Albuquerque-Phila Hansona-Fabio Scherera nigdy nie puściła wodzy w swojej kategorii, podobnie jak Porsche 911 RSR-19 z numerem 92, którego autorami są Kévin Estre i Neel Jani.

Jota umieszcza swoje dwa 07 na podium LM P2. Jednak numer 28 Seana Gelaela-Stoffela Vandoorne-Toma Blomqvista musiał ustąpić z numerem 38 Anthony'ego Davidsona-Antonio Félixa da Costa-Rodolfo Gonzaleza w ostatnich minutach po tym, jak Gelael doznał przebicia po kontakcie z bolidemAlpine nr 36 na dole Raidillon. 

Czwarte w LM P2 trio Job van Uitert-Giedo van der Garde-Frits van Eerd zajęło pierwsze miejsce w LM P2 Pro / Am zarezerwowanym dla załóg polegających na co najmniej jednym brązowym kierowcy, tuż przed drugim 07 wyczekiwanym przez TDS Racing, # 70 autorstwa Normana NATO-Loic Duval-Estebana Garcii.

W GTE Pro podium uzupełnia dwójka Ferrari 488 GTE Evo z AF Corse, przewaga przypadła 51. miejscu Jamesa Calado-Alessandro Pier Guidi, który wyprzedził 52. miejsce Miguela Moliny-Daniela Serry.

Wreszcie ustępujący mistrzowie GTE Am Nicklas Nielsen i François Perrodo uhonorowali swój status, wygrywając wyścig za kierownicą Ferrari 488 GTE Evo z numerem 83. Podążaj zaAston Martin Vantage AMR nr 33 od TF Sport autorstwa Bena Keatinga-Felipe Fragi-Dylana Pereiry. Za kierownicą Porsche 911 RSR-19 nr 88 Dempsey-Proton Racing zespół Alessio Picariello-Andrew Haryanto-Marco Seefrieda zajął 3. miejsce z flagą w szachownicę.

Jednak za naruszenie przepisów w ramach Full Course Yellow, ten ostatni otrzyma stałą karę po nadejściu kary ryczałtowej, która umożliwi załodze nr 488 Cetilar Racing Ferrari 47 GTE Evo (Roberto Lacorte-Giorgio Sernagiotto-Antonio Fuoco) wspiąć się na trzecie miejsce stopień podium.


Rankingi 6 Hours of Spa

Następna runda WEC 2021 zaplanowana jest na 13 czerwca. To jest 8 godzin w Portimão.

Zapoznaj się z pełnym raportem i analizą 6 Hours of Spa, przygotowanym przez naszego specjalnego korespondenta w Belgii, w numerze 2310 AUTOtygodniowo, dostępny od poniedziałku wieczorem w wersji cyfrowej i od tej środy w kioskach.

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz