Toyota, cisza przed burzą?

Pod koniec dwudniowego prologu w Sebring Hypercary Toyoty okazały się dyskretne i wyprzedziły konkurencję. Ale drużyna aktualnego mistrza świata, która przygotowuje się do obrony swojej własności w ten weekend na Florydzie, nie ma się czym martwić.

opublikowany 14/03/2022 à 12:39

Tomek Viala

0 Zobacz komentarze)

Toyota, cisza przed burzą?

Mistrzostwa świata w wyścigach długodystansowych 2022 rozpoczynają się w najbliższy piątek w Sebring, gdzie Toyoty jak co roku są faworytami – zdjęcie Francois Flamand / DPPI

Ce fut une entame de campagne 2022 pour le moins discrète chez Toyota et ses redoutables Hypercars. Lors du traditionnel Prologue d’avant-saison à Sebring (États-Unis), les objectifs de la marque japonaise se situaient certainement ailleurs. Avec le retour du WEC na Florydzie, po dwóch latach nieobecności, TGR po raz kolejny staje się ostatecznym faworytem w kategorii, gdzie tylko Alpine i Glickenhaus są konkurentami. Natomiast kierowcy numeru 7, aktualnego mistrza świata i kierowcy numeru 8, pomimo dobrych wyników francuskiej maszyny nie wpadli w panikę.

„Dobrze jest wrócić i miło rozpocząć nowy sezon z nowymi wyzwaniami i nowymi oczekiwaniami, odnosić się Jose Marii Lopeza, jeden z trzech kierowców #7. Ja również cieszę się, że po kilku latach mogę wrócić do Sebring. Rozpoczęcie sezonu jest zawsze wyjątkowym miejscem i naprawdę mi się tam podoba. Jestem trochę zaskoczony tempem niektórych naszych rywali, ale to część gry. Postaramy się wycisnąć z samochodu jak najwięcej i zobaczymy, co się stanie. Jest jeszcze wcześnie, ale wygląda na to, że wyścig będzie bardzo zacięty. »

W istocie Alpine zmonopolizował pierwsze miejsca na liście obecności podczas trzech ostatnich sesji Prologu – dwa razy drugie, raz trzecie – daleko przed Toyotami. Ale jak ogłosiła japońska firma, celem nie było poszukiwanie absolutnych chronosów. Na torze znanym z nieco wyboistej nawierzchni TGR pracował nad rozkładem i zrównoważeniem osiągów swojego silnika, gdzie hybryda zajmie ważniejsze miejsce, a także nad równie wpływowymi ustawieniami zawieszenia.

Dopiero dziewiąty i piętnasty na koniec tych dwóch dni testów, numery 7 i 8 nie powinny długo pozostać na tej pozycji, podczas gdy prawdziwy weekend na Florydzie rozpoczyna się w środę sesjami testowymi.

„Te dwa dni były dobre pod względem niezawodności. To bardzo wyboisty tor, więc z tego punktu widzenia cieszę się, że GR010 zaadaptował się do tego toru, zwierzył się szwajcarski pilot Sébastien Buemi, członek samochodu nr 8. Wygląda na to, że ciężko będzie powalczyć o zwycięstwo, bo LMP2 są tu bardzo szybkie. Przeanalizujemy teraz dane i postaramy się ulepszyć samochód w każdy możliwy sposób. Szczerze mówiąc, jestem całkiem zadowolony z tego, jak wszystko poszło, tyle tylko, że teraz musimy zoptymalizować to, co mamy i przystąpić do weekendu wyścigowego tak dobrze przygotowani, jak to tylko możliwe. »

W związku z tym wyznaczono właśnie dla nich 1000 mil Sebring, gdzie wolne treningi w środę poprzedzają czwartkowe kwalifikacje przed wielką inauguracją sezonu wytrzymałościowego 2022, w piątek w południe czasu lokalnego. I to obiecuje!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz