Toyota po godzinie obejmuje prowadzenie w Spa

Toyota dominuje w 6 Hours of Spa po godzinnym wyścigu, wydarzeniu, które zostało już dwukrotnie zneutralizowane.

opublikowany 04/05/2019 à 14:41

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Toyota po godzinie obejmuje prowadzenie w Spa

Toyota domine après une heure de course à Spa, au terme d’une première partie de course largement perturbée par la météo et le retour de la neige en Belgique.

Na torze uznanym przez kierownictwo wyścigu za mokry, ale z polanami nad trasą belgijską, Mike'a Conwaya (Toyota nr 7) utrzymuje przewagę na początku Sébastien Buemi (Toyota nr 8), zaś Thomas Laurent (Rebellion R13 nr 3 – Rebellion Racing) wtrąca się w walkę o podium z BR1 – SMP Racing.

W LM P2 Giedo van der Garde (Dallara P217 nr 29 – Racing Team Nederland) wykorzystał gwałtowne hamowanie w Les Combes, aby pokonać Jean-Erica Vergne’a (Aurus 01 nr 26 – G-Drive Racing).

Bez zmian w GTE Pro z Fordem GT nr 67 Harry'ego Tincknella na czele, ale dwa BMW M8 nr 81 Tomcyzka i nr 82 Felixa da Costy szybko wspięły się na 2. i 3. pozycję, oba Aston Martin Vantage nr 97 i nr 95 natychmiast zjechały do ​​alei serwisowej i nie bez powodu: ponownie pojawił się śnieg.

Nagła zmiana pogody, w obliczu której Toyota nie podejmuje ryzyka, zatrzymując dwie czołowe hybrydy TS050, w przeciwieństwie do dwóch BR1 – SMP Racing Stéphane’a Sarrazina i Stoffela Vandoorne’a, którzy kontynuują jeszcze jedno okrążenie, podobnie jak Ferrari lub BMW w GTE Pro.

Po różnych postojach w boksach w celu założenia opon deszczowych Mike Conway odzyskuje prowadzenie przed Thomasem Laurentem, Sébastienem Buemi i Stoffelem Vandoorne (BR1 nr 11). Giedo van der Garde dominuje w LM P2, przed Jean-Ericiem Vergne i Matthieu Vaxivière (Oreca 07 n°28 – TDS Racing).

En GTE Pro, Nicki Thiim a profité de son arrêt anticipé face à la concurrence pour émerger en tête devant Antonio Felix da Costa (BMW M8 n°82) et Kévin Estre (Porsche 911 RSR n°92). Mais la course est finalement neutralisée sous régime de voiture de sécurité en raison de la météo après 24′ dans l’épreuve.

Buemi w ataku

Po nieco niespełna pół godzinie Safety-Car wypuścił peleton, a Sébastien Buemi nie czekał długo, zajął drugie miejsce od Thomasa Laurenta, po czym uzyskał przewagę nad swoim kolegą z drużyny Mikiem Conwayem po niewielkim błędzie tego ostatniego w końcówce szykany

Zmiana lidera także w GTE Pro, ponieważ dwa Porsche 911 RSR nr 92 Kévina Estre i nr 91 Gianmarii Bruni pojawiają się z przodu przed Astonem Martinem nr 95 Nicki Thiima.

Jednak druga neutralizacja nastąpiła wkrótce po pierwszej godzinie wyścigu, po incydencie z udziałem ENSO CLM P1/01 nr 4 – ByKolles Racing Toma Dillmanna, zepchniętego z kursu przez Jordana Kinga (Oreca 07 nr 37 – Jackie Chan DC Racing ).

Obecnie dwie Toyoty – Buemi i Conway – wyprzedzają BR1 nr 11 Stoffela Vandoorne’a, Thomasa Laurenta i Neela Janiego na R13 nr 1. Giedo van der Garde utrzymuje prowadzenie w LM P2, podobnie jak dwa oficjalne 911 RSR w GTE Pro.

Niemiecka marka znajduje się również w czołówce GTE Am dzięki 911 RSR nr 56 – Team Project1 Egidio Perfettiego.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz