Toyota retuszuje swój TS050 Hybrid na lata 2019–2020

Toyota Gazoo Racing zaprezentowała nieco zmodyfikowaną wersję swojego TS050 Hybrid przed kampanią WEC 2019–2020. Częścią tego pakietu są udoskonalenia aerodynamiczne i niezawodność kilku części mechanicznych.
 

opublikowany 22/07/2019 à 10:00

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Toyota retuszuje swój TS050 Hybrid na lata 2019–2020

Jest wielkim faworytem do własnej sukcesji, że Toyota Wyścigi Gazoo pojawi się jutro w Barcelonie na Prologu sezonu 2019-2020 Mistrzostw ŚwiataWytrzymałość WEC.

Japoński zespół, również zwycięzca drugi rok z rzędu 24 godziny Le Mans czerwca ubiegłego roku na zakończenie Supersezonu 2018–2019, będzie dążyć do uzyskania trzech przepustek w tej kampanii i będzie polegać na nieco przerobiona wersja prototypu hybrydowego LM P1 TS050.

Pakiet aerodynamiczny przeszedł kilka zmian, w tym przeprojektowano przód, podczas gdy dział konkurencji Toyoty pracował nad jeszcze większą niezawodnością kilku części mechanicznych, aby uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek, przy czym TS050 Hybrid czasami wykazywał oznaki słabości, jak na Spa w 2019 roku.

 

 

 

„Tegoroczne nowości dotyczą optymalizacji detali i niezawodności, komentuje dyrektor techniczny Pascal Vasselon. Najbardziej oczywistą zmianą jest nadwozie: zaktualizowaliśmy aerodynamikę samochodu i gdzie indziej wprowadzono drobne modyfikacje w celu poprawy niezawodności.

Oczywiście w zeszłym sezonie mieliśmy najmocniejszy pakiet, co było widać w wynikach wyścigów. Jednak patrząc na tempo rozwoju naszych konkurentów, od Le Mans 2018 do Le Mans 2019, widać duży krok naprzód w ich osiągach.

Z szacunku dla ich zdolności do ulepszania swoich samochodów i wydobywania większej wydajności ze swojego pakietu, nie mogliśmy stać bezczynnie i nic nie robić. Nigdy nie lekceważyliśmy ich możliwości, dlatego musieliśmy stale udoskonalać nasz samochód, gdy tylko było to możliwe i wydajne. »

 

 

Jeśli załoga „7” pozostanie identyczna jak z lat 2018–2019 z niefortunnym trio biorącym udział w 24-godzinnym wyścigu Le Mans Kobayashiego – Lopez – Conway, duża zmiana będzie dotyczyć numeru 8 wraz z nadejściem Brendon Hartley, zastępowanie Fernando AlonsoPrzy Sébastien Buemi et Kazuki Nakajima.

„Od czasu Le Mans odbyłem swój pierwszy prawdziwy test na TS050 Hybrid i już czuję się komfortowo w samochodzie, wskazuje Nowozelandczyk. Moje cele są zawsze osobiste, a nie oparte na wynikach, więc chcę być w jak najlepszej formie, chociaż oczywiście mistrzostwa świata i zwycięstwo w Le Mans byłyby mile widziane. »

Specjalnie na ostatni sezon samochodu, przed przejściem do kategorii Hypercar, Toyota pracuje nad koncepcją GR Super Sport. Prolog zostanie rozegrany jutro w Katalonii i potrwa dwa dni jazdy na torze Montmelo.

0 Zobacz komentarze)