Toyota zwycięża w 6-godzinnym wyścigu na Monzy

Toyota wygrała 6-godzinny wyścig na Monzy Alpine, z GR010 nr 7 firmy Lopez – Kobayashi – Conway.

opublikowany 18/07/2021 à 18:05

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Toyota zwycięża w 6-godzinnym wyścigu na Monzy

Jeśli nie wszystko było różowe Toyota, marka kieszeni 6 godziny Monzy w najbliższą niedzielę ostatni sprawdzian przed spotkaniem 24 godziny Le Mans (21-22 sierpnia).

Na początku ostatniej godziny wyścigu Toyota GR010 z numerem 7 była na prowadzeniu, przed szóstym przejazdem przez aleję serwisową, zastępując prowadzenie.Alpine Na prowadzeniu A480 nr 36, ten ostatni zatrzymał się na 40 minutach przed metą.

Wyścig konsumpcyjny nie odbędzie się jednak, ponieważ GR010 nr 7 skorzysta z końcowego bezpłatnego przystanku pod FCY 30′ od końca, którego zadaniem będzie usunięcie zanieczyszczeń z toru.

Co pozwala na trio Jose Maria Lopez – Kamui Kobayashi - Mike'a Conwaya ostatecznie zwyciężyć z 1′ przewagą nad załogą André Negrao – Matthieu Vaxivière – Mikołaj Lapierre, który po raz kolejny nie będzie niegodny. To pierwszy sukces „7” w tym sezonie.

W klanie Hypercar Glickenhaus nr 709 Richarda Westbrooka – Francka Mailleux – Romaina Dumasa prowadził przez kilka sekund tuż po połowie dystansu, ale stracił równowagę z powodu problemów z hamulcami. Szkoda Amerykanina, który ostatecznie zajął 4. miejsce w klasyfikacji generalnej i 3. w kategorii, ale Glickenhaus może być zadowolony z ostatniej zachęcającej próby przed Le Mans.

Druga Toyota nr 8 z Sébastien Buemi - Kazuki Nakajima - Brendon Hartley napotkał kilka problemów, w tym jeden z pompą paliwa, po kilkukrotnym zmuszeniu go do powrotu do pudełka, co spowodowało jego spadek w rankingu. Drugi Glickenhaus z Pla – Derani – Menezes wycofał się z wyścigu po problemie ze skrzynią biegów i problemie ze świecą zapłonową na początku wyścigu.

Awatary w Hypercar, z których korzystają Oreca 07 n°22 – United Autosports of Fabio Scherer – Filipe Albuquerque – Phil Hanson, zwycięzca LM P2 i trzecie miejsce w sumie w tych 6-godzinnych wyścigach na Monzy.

Podium w kategorii uzupełniają nr 07 Oreca 31 – Team WRT Robina Frijnsa – Charlesa Milesi – Ferdinanda Habsburga oraz nr 07 Oreca 29 – Racing Team Nederland Paula-Loupa Chatina – Fritsa van Eerda – Nycka de Vriesa, zwycięzcy w LM P2 Pro-Am.

Porsche s’impose en terre italienne en GTE Pro avec la 911 RSR nr 92 autorstwa Kévina Estre i Neela Janiego, którzy przez sześć godzin byli w stanie otrząsnąć się z nieustannej presji ze strony Alessandro Pier Guidi i Jamesa Calado (Ferrari nr 51), ten ostatni jest jednak zobowiązany zatrzymać się dwie minuty przed bramką w celu uzyskania dodatkowego paliwa.

Gianmaria Bruni i Richard Lietz uzupełnili podium samochodem z numerem 911 91, przed Ferrari z numerem 52 Miguela Moliny i Daniela Serry.

Natomiast Prancing Horse zatriumfował w GTE Am na Ferrari nr 83 – AF Corse François Perrodo – Nicklasa Nielsena – Alessio Rovera. Augusto Farfus (Aston Martin nr 98 – AMR) na ostatnim okrążeniu ukradł drugie miejsce Tomonobu Fujii (Aston Martin nr 777 – D’Station Racing).

 

 

Pełny raport i analizę 6-godzinnego wyścigu na Monzy znajdziesz w numerze AUTO 2321tygodniowo, dostępny od jutra wieczorem w wersji cyfrowej i od tej środy w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Paul Ricard – C2 PCCF 2024