Toyota zdobywa podwójne punkty w Fuji

Pod koniec niespodziewanego wyścigu Toyota Gazoo Racing wygrała 6-godzinny wyścig Fuji.

opublikowany 06/10/2019 à 10:08

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Toyota zdobywa podwójne punkty w Fuji

Comme attendu, de lutte il n’y eut point aux 6 Heures de Fuji. Le Sucess Handicap l’handicapant davantage que la voiture sœur, la Toyota n°7 n’a jamais pu jouer en tête de course avec la n°8. Deuxièmes à Silverstone, le trio Bum-Hartley-Nakajima odnosi łatwe zwycięstwo w Fuji, wyprzedzając swoich kolegów ze stajni Lopeza-Kobayashiego-Conway.

Po stworzeniu iluzji na początku wyścigu, utrzymując za sobą hybrydę nr 050 TS7 przez kilka okrążeń, Rebellion R13-Gibson nr 1 zajął trzecie miejsce. Nato, Senna i Menezes przynajmniej mają satysfakcję, że ukończyli wyścig przed dwoma Ginetta G60 LT P1-AER. Pomiędzy karami – w tym 6-minutowym postojem i startem dla nr 6 – usterkami technicznymi i przebiciami, wyścig dla Team LNT był ciężką próbą. Zawodnik nr 6 Robertson-Smith-Simpson ostatecznie zajął 10. miejsce za sześcioma LM P2 i dwa miejsca przed numerem 5 z Orudzhev-Hanley-Ghiotto.

En LM P2, świetny występ Racing Team Nederland i zapierające dech w piersiach Nycka de Vriesa, który współpracuje z Giedo van der Garde i Fritsem van Eerdem. Holenderski zespół inkubowany przez TDS Racing, który już zadziwił na Silverstone, odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w WEC ! Podium uzupełniają dwa Oreca 07 obsługiwane przez Jota Sport, a przewagę ma Davidson-Gonzalez-Felix da Costa z numerem 38, a Tung-Aubry-Stevens z numerem 37 plasuje się zatem na trzecim miejscu.

W szczególności w wyniku zderzenia z Ferrari skazał go na kilkuminutowe zatrzymanie,Alpine A470 nr 36 z Ragues-Negrao-Laurent musi zadowolić się skromnym siódmym miejscem. Jeśli chce zachować tytuł, francuska drużyna będzie musiała zareagować z Szanghaju (15 listopada).

En GTEProFerrari po raz kolejny nie odniosło sukcesu i straciło szanse na zwycięstwo podczas wyścigu Full Course Yellow tuż po tym, jak dwa 488 GTE przejechały przez boks. Wreszcie, po dobrze przeprowadzonym wyścigu, zwycięstwo przypadłoAston Martin Nr 95 firmy Sorensen-Tiim.

La deuxième Vantage AMR, la n°97 de Lynn-Martin est troisième, la Porsche 911 RSR n°92 de Christensen-Estre ayant réussi à s’intercaler entre les deux britanniques. Les deux 488 GTE sont donc quatrième et cinquième devant la 911 RSR n°91 de Bruni-Lietz partie depuis la pole position mais qui a notamment écopé d’un drive-through pour non respect des limites de piste.

Wreszcie TF Sport odnosi swój pierwszy sukces w GTE Am po starcie z pole position. Yoluc-Adam-Eastwood Aston Martin z numerem 90 wyprzedza na mecie Ferrari z numerem 83 Collarda-Perrodo-Nielsena, choć obciążone po triumfie na Silverstone! Zatem dobry występ francusko-duńskiego trio. Podium uzupełnia Porsche 911 RSR nr 57 wystawione przez Team Project 1 dla Fraga-Bleekemolen-Keating.

Znajdź w numerze AUTO 2237tygodniowo, w sprzedaży cyfrowej w poniedziałek wieczorem i w środę w kioskach, analiza WEC w Fuji przeprowadzona przez naszego specjalnego korespondenta.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz