Toyota zdobywa podwójny wynik na Silverstone

O ile Francuzi błyszczeli w pozostałych kategoriach, o tyle Toyota, co nie było zaskoczeniem, skandalicznie zdominowała konkurencję w kategorii premier.

opublikowany 01/09/2019 à 17:16

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Toyota zdobywa podwójny wynik na Silverstone

Zakłócony przez deszcz i samochody bezpieczeństwa, pierwszy czterogodzinny wyścig w historii WEC nie przyniosło żadnych zaskakujących rezultatów. Przynajmniej w LM P1.

Si l’écart à l’arrivée entre les deux Toyota TS050 Hybrid n’est que de 1 »9, la victoire revient à la n°7 de Mike'a Conwaya-Kamui Kobayashi-José Maria Lopez wystartował z pole position. Podium uzupełnia Rebellion #3 of Loic Duval-Pipo Derani-Nathanaël Berthon, który w szczególności odnosi korzyści z problemów mechanicznych napotykanych w siostrzanym samochodzie, ale który nigdy nie stanowił realnego zagrożenia dla Japończyków.

 

Pomiędzy błądzeniem koła, kontaktem i opuszczeniem drogi Ginetty były mniej widoczne. Pierwszy, numer 5 Robertsona-Hanleya-Orudzheva, dojechał na piątym miejscu, pięć okrążeń za pierwszym LM P2.

Ten ostatni, czyli nikt inny jak Oreca 07 firmy Cool Racing, który nie ominął swojego debiutu w WEC odnosząc zwycięstwo. Alexandre Coigny doznał lekkiej kontuzji po wczorajszym wypadku WIĄZY, nr 42 prowadził duet w składzie: Antonin Borga i Mikołaj Lapierre.

 

Dzięki ostatniej sztafecie ataku Thomasa Laurenta z Signatech Alpine na ostatnim okrążeniu kradnie drugie miejsce Racing Team Nederland, co zapewnia mu pierwsze podium w Mistrzostwach ŚwiataWytrzymałość.

W GTE Pro Ferrari partait favori. Mais la n°71 a été contrainte à l’abandon suite à un contact avec une Ginetta, et la n°51 a notamment été victime d’une crevaison. Une aubaine pour Porsche, qui repart d’Angleterre avec un doublé emmenée par la n°91 de Lietz-Bruni, qui a précédé la n°92 des champions sortants, Estre et Christensen. L’Aston Martin Podium uzupełnia Vantage AMR nr 97 z Lynn-Martin.

 

Wreszcie François Perrodo i Emmanuel Collard w przekonujący sposób powrócili do GTE Am, wygrywając wraz z Nicklasem Nielsenem w bolidzie nr 488 AF Corse Ferrari 83 GTE. A to poprzez zdominowanie w szczególności Astona Martina Vantage AMR Dalla Lana-Gunn-Turner i Ferrari 488 GTE n°70 MR Racing Beretta-Ishikawa-Cozzolina, zajmując trzecie miejsce.

Znajdź w numerze AUTO 2232tygodniowo, w sprzedaży w poniedziałkowy wieczór w wersji cyfrowej i w środę w kioskach, analiza WEC na Silverstone przeprowadzona przez naszego specjalnego korespondenta.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz
Paul Ricard – C2 PCCF 2024