Toyota zdobywa podwójne punkty w Spa

Toyota Gazoo Racing i Porsche wygrały wyścig zakłócony przez deszcz i samochód bezpieczeństwa.

opublikowany 15/08/2020 à 19:42

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Toyota zdobywa podwójne punkty w Spa

Wystartowany za samochodem bezpieczeństwa, który trzykrotnie powrócił na tor (wyjazd zAston Martin nr 98, ulewa i gwałtowny zjazd z toruAlpine A470 nr 36 – Signatech Alpine Thomasa Laurenta), podczas edycji 2020 nie zabrakło akcji 6 godziny na Spa-Francorchamps, przedostatnia runda WEC 2019-2020 .

Nous regretterons juste que la Rebellion R13 n°1 ait cruellement manqué de rythme en début de course, se retrouvant même devancée un temps par l’Enso CLM P1/01-Gibson n°4 du ByKolles Racing et par les plus véloces des LM P2. Une méforme qui la verra même concéder un tour aux deux Toyota TS050 Hybrid, dès lors débarrassées de toute menace.

Między nimi różnica polegała na technice. Silnik nr 8 był kilkakrotnie włączany w automatyczny tryb ochronny. Problem wciąż wymagający wyjaśnienia.

I nawet jeśli ostatnia przerwa w wyścigu pozwoliła trio Bum-Nakajima-Hartley wraca na skrzydło siostrzanego samochodu, Toyota ma zwyczaj zamrażania pozycji pod koniec ostatniej rundy tankowania.

Trójkąt Conway-Kobayashiego-Lopez tym samym odnotowuje swoje trzecie zwycięstwo w sezonie i umacnia pozycję lidera w klasyfikacji generalnej. Podium ostatecznie uzupełnia Rebelia Menezesa-Nato-Senny, która wciąż traci okrążenie do japońskich rywali.

W LM P2, United Autosports po raz kolejny narzucił swoje prawo. Filipe Albuquerque, Phil Hanson i Paul di Resta ukończyłem wyścig bez żadnych zmartwień. Gdybyśmy przez jakiś czas wierzyliAlpine A470 nr 36, który był w stanie rzucić wyzwanie jego dominacji, Thomas Laurent stracił kontrolę nad swoim wierzchowcem nieco ponad godzinę przed metą, próbując zyskać przewagę nad Fritsem van Eerdem.

Ten ostatni, wspierany przez Giedo van der Garde i Joba van Uiterta, pozwolił swojemu pracodawcy Racing Team Nederland zająć trzecie miejsce, tuż za Cool Racing Oreca z numerem 42. Stajnia szwajcarska i stowarzyszenie Coigny-BorgaLapierre może wyjść z poczuciem spełnionego obowiązku, a Coigny jest najlepszym brązowym finiszem.

En GTEPro, Ferrari a donné, sous la pluie, l’impression de pouvoir se battre avec Porsche et Aston Martin. Mais une fois la piste sèche, les italiennes n’ont rien pu faire.

Zwycięstwo ostatecznie należy do Porsche 911 RSR nr 92. Michaela Christensena i Kevina Estre poprzedzają metę dwóch Aston Martin Vantage AMR, numer 95 w Sorensen-Thiim przed numerem 97 w Lynn-Martin.

AF Corse pociesza się zwycięstwo GTE Am Ferrari 488 GTE Evo nr 83 firmy Perrodo-Collard-Nielsen, przybył już do Belgii na szczycie mistrzostw. Za nimi plasują się Porsche 911 RSR nr 77 Dempsey-Proton Racing prowadzone przez Ried-Pera-Campbell oraz Aston Martin Vantage AMR nr 90 TF Sport prowadzony przez Eastwooda-Yoluc-Adam.

Kolejna runda WEC 2019-2020 zaplanowana jest na 19 i 20 września. A to są 24 godziny Le Mans.

 

 

Zapoznaj się z pełnym raportem i analizą 6 godzin Spa-Francorchamps, przygotowanym przez naszego specjalnego korespondenta w Ardenach, w numerze 2274 AUTOhebdo, dostępnym od poniedziałku wieczorem w wersji cyfrowej i od środy w kioskach.

 

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz