Le Toyota Gazoo Racing a dévoilé à Barcelone ulepszona wersja ustępującego podwójnego zwycięzcy 24-godzinnego wyścigu Le Mans, który przygotowuje się do pożegnalnego tournée przed ustąpieniem miejsca kolejnemu Hypercarowi japońskiego giganta. Choć może się to wydawać dziwne, biorąc pod uwagę dominację tej firmy w zeszłym roku, w rzeczywistości o takich zmianach myślano już dawno temu i wynikały z naturalnego procesu rozwoju. Pascal Vasselon, dyrektor techniczny japońskiego zespołu, zgodził się powiedzieć nam więcej.
Jakie zmiany wprowadziłeś w TS050 Hybrid?
Rozwój sytuacji jest skromny. Robiliśmy je przy ograniczonym budżecie i zespołach, które zaczynały pracę nad 2020. Najbardziej widoczna modyfikacja jest aerodynamiczna i dotyczy przodu. Nie zrewolucjonizowaliśmy tej koncepcji, ale po prostu rozwinęliśmy koncepcję TS050 Hybrid, zwiększając przepływ powietrza przechodzącego przez samochód. Mamy teraz wysoki nosek, który nie jest już połączony z rozdzielaczem po bokach, ale za pomocą słupków. Mamy również małą listę problemów związanych z niezawodnością, nawet jeśli nie mamy żadnych zasadniczych zastrzeżeń, a jedynie drobne szczegóły do poprawy tu i ówdzie. Pomysł jest taki, aby ograniczyć konserwację samochodu, czyniąc go nieco solidniejszym.
Wybierz się na przejażdżkę naszym nowym TS050 HYBRID @Circuitcat_pol w @pechito37 – człowiek, który w tym tygodniu ustanowił najszybsze okrążenie @FIAWEC #Prolog2019#TOYOTA #PrzesuwanieLimitówDlaLepszego #TOYOTAGAZOOWyścigi pic.twitter.com/aeVsPbAMrU
— Wyścigi TOYOTA GAZOO WEC (@Toyota_Hybrid) 26 lipca 2019 r.
Czy zatem bardziej chodzi o niezawodność niż o wydajność?
Obydwa. Byliśmy zobowiązani wziąć pod uwagę margines postępu LM P1 Non-Hybrids, co zostało potwierdzone. Nie mogliśmy po prostu nic nie robić. W zeszłym roku mieliśmy najlepszy pakiet, ale nasi rywale zrobili duży krok naprzód pomiędzy edycjami 2018-godzinnego wyścigu Le Mans w latach 2019 i 24.
Ale czy naprawdę tego potrzebowałeś?
Decyzje te zostały podjęte dawno temu, w czasie, gdy nie obowiązywały regulacje dotyczące roku 2020. Dlatego nasze zespoły programistów nie mogły nic zrobić. Nie mamy zasobów zespołu F1, zdolne do wprowadzenia zmian w dwa miesiące, a o modyfikacjach tych myślano już półtora roku temu, bo wymagają długiego czasu reakcji. Ale przez długi czas nie było żadnych prac nad TS050.
Zadanie wykonane! Ostatni test przed pierwszym wyścigiem sezonu 2019-2020 @FIAWEC sezon dobiegł końca i po 917 okrążeniach i przejechaniu 4268 km @Circuitcat_pol, jesteśmy gotowi na nowy sezon.
Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z naszą notatką prasową: https://t.co/G2YchdSi1o#TOYOTA #TOYOTAGAZOOWyścigi pic.twitter.com/Ztlh4bXCvp
- TOYOTA GAZOO Racing WEC (@Toyota_Hybrid) 24 lipca 2019 r.
Jak widzisz nadchodzący sezon?
Nie opanujemy wszystkiego, ale ze swojej strony współpracowaliśmy z ACO, aby stworzyć system handicapów sukcesu, który powinien działać lepiej niż EoT (równoważność technologii. Przyp. red.), którego granice określiliśmy poza Le Mans, gdzie się sprawdziło, wszyscy to zauważyli.
Jak sobie poradzisz z kolizjami dat z plikami Formuła E ?
Zaczęliśmy od trzech starć, niektóre zostały rozwiązane, ale nie mamy oficjalnych informacji na ten temat, więc nadal mamy nadzieję, że uda się znaleźć rozwiązania.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)