Vincent Abril: „Prawdziwa ludzka przygoda”

Vincent Abril, który od kilku sezonów regularnie startuje w kategorii GT3, w tym roku odkrywa 24-godzinny wyścig Le Mans za kierownicą Porsche 911 RSR – Proton Competition.

opublikowany 12/06/2019 à 15:53

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Vincent Abril: „Prawdziwa ludzka przygoda”

wyścigi 24-godzinne, Wincenty Abril connait bien pour avoir déjà disputé à plusieurs reprises le double tour d’horloge de Spa en Blancpain GT Series, avec Bentley Team M-Sport, son ancienne équipe avant son passage chez AKKA-ASP durant l’hiver.

Ale tym razem tak 24 godziny Le Mans że pilot Gard atakuje, dołączając do Porsche 911 RSR n°78 – Proton Competition, udostępniony Monegasques Philippe i Louisowi Prette. Abril, z którą skontaktował się duet ojciec-syn, naturalnie zaakceptowała tę przygodę, znając Louisa poza kontekstem sportów motorowych.

„Byliśmy w szkole razem z Louisem, ale nie byliśmy w tej samej klasie, powiedziała nam Abril na krótko przed rozpoczęciem bezpłatnych treningów. Gdy tylko zdecydowali się rozpocząć ten projekt, zadzwonili do mnie. Bardzo się ucieszyłem, bo miałem do tego prawo, (co nie miało miejsca w przypadku Bentleya). Trudno było odmówić, biorąc pod uwagę warunki i prawdziwą ludzką przygodę. »

Autor pierwszych okrążeń podczas Dnia Testowego na początku miesiąca, mieszkaniec struktury Jérôme'a Polianda w GT3, miał okazję pokonać 13,626 km wspaniałego toru Le Mans i poznać jego specyfikę.

„Wróciłem od Paula Ricarda w Blancpain i niewiele spałem, nie mówiąc już o rozczarowaniu wynikiem (rezygnacja z Mercedes-AMG GT3 nr 88 współdzielony z Raffaele Marciello i Michaelem Meadowsem), kontynuuje Abril.

Chciałem zachować pokorę, kiedy tu przybyłem, nie wmawiając sobie, że to musi zadziałać od samego początku. Samochód od początku był naprawdę dobry i po dwóch okrążeniach jechałem już na właściwym poziomie. Byłem trochę zaskoczony, ale Porsche wykonało świetną robotę z samochodem.

Ogólnie tor nie jest łatwy, ponieważ często zmieniamy tempo. Są chwile, kiedy nic się nie dzieje i nagle coś zaczyna się dziać. Trudno jest zachować koncentrację i połączyć wszystko w jedną całość. Moim zdaniem najtrudniejszą częścią pozostaje Arnage.

Hamowanie trzech szykan wymaga czasu na przystosowanie się. Zakręty Porsche i szykana Forda mijają bardzo szybko i są techniczne. Istnieją również różne nawierzchnie trasy.

Trudność w GTE Am polega na przejechaniu nieco mniejszej liczby okrążeń niż w załodze w 100% profesjonalnej, ale to też jest wyzwanie. Musisz szybko się dostosować. Blancpain pomaga mi na tym poziomie, szczególnie w zarządzaniu oponami. »

Na kilka chwil przed rozpoczęciem pierwszych oficjalnych treningów w tym tygodniu Vincent Abril zwierza się, że utrzymał koncentrację na wydarzeniu, taką samą, jaka ożywiała go podczas Dnia Testowego.

„To tak, jakbym nigdy nie opuścił tego stanu umysłu” – mówi Francuz. Nie ma co się ekscytować środą i czwartkiem. Jeśli to zrozumiesz, będziesz bardziej zrelaksowany przed wyścigiem. Próbuję to wyjaśnić moim kolegom z drużyny. Trzeba brać sprawy jedna po drugiej. »

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz