WEC / Le Mans – Porsche pokonuje 5 kilometrów w Bahrajnie

Niecałe dwa miesiące przed rozpoczęciem sezonu WEC 2015 zespół Porsche jest zajęty. Niemiecka drużyna była w ostatnich dniach na torze Sakhir w Bahrajnie.

opublikowany 13/02/2015 à 09:23

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

WEC / Le Mans – Porsche pokonuje 5 kilometrów w Bahrajnie

Après une première saison prolifique, Zespół Porsche entend bien, en 2015, inscrire son nom au palmarès du Championnat du monde d’Wytrzymałość i 24 godziny Le Mans (13-14 czerwca). W ostatnich dniach, chcąc jak najlepiej się przygotować, niemiecki producent przejął tor Sakhir w Bahrajnie. Pomimo stosunkowo silnych burz piaskowych test wypadł znakomicie, a Romain Dumas przejechał aż 5 kilometrów, Nico Hülkenberg, Brendon Hartley, Marca Lieba i Marka Webbera. Dla niektórych, szczególnie dla dwóch pierwszych wymienionych, był to pierwszy kontakt z wersją 2015 Hybrid z 919 roku.

„Przeprowadziliśmy testy opon z Michelin, pracowaliśmy nad ustawieniami i aerodynamiką oraz wypróbowaliśmy różne regulacje dotyczące mechanizmu różnicowego i kontroli trakcji, nie zapominając o ocenie różnych strategii hybrydowych, – podkreślił dyrektor techniczny Alex Hitzinger. Bardzo ważne jest przejechanie tak dużej liczby kilometrów, aby odkryć i rozwiązać ewentualne początkowe problemy. Nie napotkaliśmy żadnych problemów, które przyprawiałyby nas o ból głowy. Burze piaskowe były uciążliwe i utrudniały nam wyciąganie wniosków z prowadzonych przez nas prac konfiguracyjnych. Ponieważ w nocy warunki były bardziej stabilne, zmieniliśmy harmonogram pracy i pewnego razu jechaliśmy do 2 w nocy. Po raz pierwszy byliśmy na torze, który pozwolił nam porównać nasze dane z danymi z ubiegłego roku i okazało się to bardzo przydatne. Wyniki są zachęcające, ale nie mają jeszcze prawdziwego znaczenia. Drugi pozytywny punkt wynika z faktu, że pięciu zaproszonych kierowców zgadza się z czterema, którzy jechali w Abu Zabi, że prowadzenie samochodu z 2015 roku jest lepsze niż w zeszłym sezonie. To był jeden z naszych celów rozwojowych. »

Menedżer zespołu Andreas Seidl kontynuuje: „Najważniejsze jest to, że ten test pokazał nam, że pracujemy we właściwym kierunku. Wszyscy kierowcy znają już samochód z 2015 roku i z radością zobaczyliśmy, że Mark Webber wrócił do doskonałej formy po dużym uderzeniu, jakiego doznał w finale (w Interlagos, Brazylia. Przypis wydawcy). Oprócz aspektów technicznych, wykorzystaliśmy ten test, aby zapoznać się z nowymi mechanikami i inżynierami, którzy dołączyli do nas po decyzji o wejściu trzeciego samochodu na wyścig 6 Hours of Spa (2 maja, nota redaktora) oraz 24-godzinny wyścig Le Mans. »

„Kolejnym krokiem będzie homologacja samochodu pod koniec lutego, – podsumował Fritz Enzinger, wiceprezes LM P1. Następnie podejmiemy ostateczną decyzję, która klasa ERS naszym zdaniem będzie dla nas najskuteczniejsza w 2015 roku.”

Pour avoir une première idée, certes encore bien évasive, de la hiérarchie des forces en présence, et donc la première confrontation avec Audi, Nissan et Toyota, il faudra patienter jusqu’au 28 mars, premier jour du Prologue, sur le circuit Paul Ricard.

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz