Po świętowaniu jego 17. zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, Porsche przygotowuje się do wznowienia wyścigu o tytuł w WEC biorąc udział w 6-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring 30 sierpnia. Gdyby hybrydy 919 były najbardziej wydajne w Sarthe, Na początku sezonu Audi R18 e-tron quattro było najbardziej konkurencyjne wygrywając na Silverstone i Spa-Francorchamps.
W związku z tym rozwinęła się marka Stuttgart nowy pakiet aero testowany od 18 do 20 sierpnia na torze Catalunya w Barcelonie w celu uzyskania wsparcia. „Przygotowanie 919 Hybrid do Le Mans był priorytetem »– wspomina Alexander Hitzinger, dyrektor techniczny działu LMP1. „Pakiet aerodynamiczny, z którym rozpoczęliśmy sezon na Silverstone, był kompromisem mającym na celu przygotowanie nas do 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Dopiero później opracowaliśmy ten pakiet aerodynamiczny oferujący większy docisk. »
Porsche opiera się na doświadczeniu swoich załóg, zwłaszcza w przypadku modelu nr 17, w którym Timo Bernhard, zwycięzca pięciu edycji 24-godzinnego toru Nürburgring (rozgrywanego na północnej pętli), oraz Mark Webber, który wygrał swoje pierwsze Grand Prix w 2009 roku, konkuruje.
Według obliczeń Porsche, dwa zgłoszone na sezon 919 Hybrid będą mogły dojechać Prędkość maksymalna 285 km/h nawet jeśli obwód F1 nie ma dużych linii prostych. Jednak Romain Dumas, kierowca modelu nr 18, pozostaje ostrożny. „Ten tor nie będzie dla nas łatwy ze względu na wiele zakrętów i krótkich prostych”, ostrzegł Alésien, który w ubiegły weekend zajął 26. miejsce w zawodach Rajd samochodowy z Niemiec na 911 GT3 RS.
Skomentuj ten artykuł! 0