Esport – od jakiego sprzętu zacząć? Wstęp

Chcesz zacząć przygodę z simracingiem? Potrzebujesz kierownicy, pedału, podwozia? Zajmujemy się tym problemem, postępuj zgodnie z przewodnikiem!

opublikowany 21/03/2020 à 10:31

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Esport – od jakiego sprzętu zacząć? Wstęp

Przedmowa: celowo pominęliśmy skrzynie biegów, hamulce ręczne i inne akcesoria, które można dodać.

Zanim wdasz się w szczegóły konfiguracji, wiedz, że simracing uprawia się albo na PC (zwykle duzi gracze), albo na konsolach (PS4, Xbox One). Wszystkie gry są dostępne na PC, z wyjątkiem GT Sport, które jest dostępne wyłącznie na PlayStation. Jeśli chcesz zacząć na PC, nadal potrzebujesz dużego roweru, ponieważ symulacje są na ogół dość wymagające.

Mówiąc najprościej, wybierz tak zwany komputer „do gier”. Na konsoli nie ma problemu, podłączasz i działa. Jeśli chodzi o peryferia: kierownice, pedały, skrzynie biegów, hamulce ręczne itp., istnieje trzech producentów tzw. „głównego nurtu”: Logitech, Thrustmaster i Fanatec. Podobnie jak w świecie sportów motorowych, jest mnóstwo innych producentów sprzętu wyścigowego, ale są one skierowane bardziej do bardzo doświadczonych graczy.

Część 1: Niski budżet

Część 2: Średni budżet

Część 3: Wysoki budżet

Część 4: Budżet XXL

Przedział pasażerski

Przede wszystkim wiedz, że lepiej zainwestować w kierownicę z siłowym sprzężeniem zwrotnym (Force Feedback lub FFB), inaczej nie ma to sensu! Oznacza to, że czujesz przyczepność samochodu, zmiany przyczepności i wibracje na kierownicy. Należy również pamiętać, że nawet podstawowa kierownica radzi sobie doskonale (bez żadnego porównania ze sterownikiem). Kolejny ważny punkt, pedał. Tutaj znowu są różne rodzaje, poprowadzimy Cię najlepiej jak to możliwe.

Spośród trzech wspomnianych wcześniej producentów dwóch (Thrustmaster i Fanatec) oferuje coś, co nazywamy „ekosystemem”. Oznacza to, że możesz kupić „podstawę osi”, różne kierownice (koła) i pedały w zależności od budżetu. Wszystko będzie ze sobą idealnie współpracować. Na przykład, jeśli chcesz zrobić jednomiejscowymożesz wybrać 2-pedałową korbę i koło 27 cm, które mocujesz do bazy. Jeśli chcesz zacząć rallye, wybierz dodatkowe koło, zwykle o średnicy od 32 do 33 cm i po prostu je wymień F1. Możesz także zmienić mechanizm korbowy o tej samej konfiguracji i dodać skrzynię biegów, hamulec i inne akcesoria.

 

Ramki

Oczywiście istnieje możliwość przymocowania kierownicy do biurka i umieszczenia pedałów pod spodem, dobrze ustawionych przy ścianie. Jeżeli jednak zdecydujemy się na kierownicę z dużym napędem Direct Drive typu FFB (Force Feedback) (do tego jeszcze wrócimy), wyposażoną w zestaw pedałów wytrzymujący nawet 100 kg nacisku na hamulec (tak, przeczytaj poprawnie! ), napotkasz pewne problemy. W najgorszym przypadku biurko przejdzie przez pokój przy pierwszym napadzie, w najlepszym przypadku będzie się poruszać we wszystkich kierunkach! Oprócz komfortu i zanurzenia, po to też istnieją oprawki, bo podstawą jest sztywność całości.

Problemem jest teraz bałagan. Zajmuje średnio 1,20 m długości i 70 cm szerokości. Wśród podwozi znajdują się dwie filozofie: rurowa (typ PlaySeat lub rSeat) lub profile aluminiowe (typ JCL Simracing). My raczej przejdziemy w stronę drugiego rozwiązania, gdyż przy podwoziu wykonanym z profili aluminiowych możliwe są wszystkie konfiguracje (Single-seater, GT, Rally). Na koniec należy dostosować podwozie do kierownicy. Podstawowa rama z wysokowydajnym mechanizmem korbowym bardzo szybko się ugnie, ponieważ wywierane siły są zbyt duże!

 

Okazja

Warto wiedzieć, że wielu graczy sprzedaje swój sprzęt, aby ulepszyć go na coś bardziej wydajnego. Tak, gdy już posmakujesz „kierownicy/pedałów”, trudno jest wrócić do kontrolera. Dzięki temu na giełdach z łatwością znajdziesz używany sprzęt w idealnym stanie. Istnieją również promocje, którym należy się uważnie przyjrzeć... szczególnie w czasach izolacji i spowolnienia gospodarczego, kiedy trzeba opróżnić magazyny...

 

Ustawienia

Oto kilka możliwych konfiguracji w zależności od Twojego poziomu i budżetu. Ceny podane są orientacyjnie, gdyż mogą się różnić w zależności od czasu i miejsca dokonania zakupu. Ponadto istnieje wiele możliwych konfiguracji, zwłaszcza podwozia, dlatego dokonaliśmy selekcji. W tym artykule zignorowaliśmy także dynamiczne podwozie.

Uwaga: przetestowaliśmy cały przedstawiony materiał.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz