Szczyt Suzuki Escudo Pikes (1995)
Wielu osobom, gdy myślimy o Gran Turismo, na myśl przychodzi także ten samochód: Suzuki Escudo Pikes Peak. Pojawiający się w Gran Turismo 2 w 1998 roku na PlayStation imponujący wierzchowiec Suzuki, dzięki swoim ponadwymiarowym płetwom i szalonej mocy prawie 1000 koni mechanicznych (za 800 kilogramów!) oczarował wiele osób. Zwycięzca najsłynniejszej wspinaczki górskiej na świecie, Pikes Peak Hill Climb, w 1995 i 2006 roku, jest również znany jako Suzuki Grand Vitara Pikes Peak i w dużej mierze przyczynił się do popularności sagi.
Toyota Castrol Supra GT (1996)
Zgodnie z dużym zainteresowaniem Toyota Castrol Supra GT dołącza do tej piątki najlepszych. Najbardziej lojalni i najstarsi gracze w sadze Gran Turismo zostali wyróżnieni tą wysublimowaną wersją GT Supry Mk5, która brała udział w japońskich mistrzostwach Grand Touring, Super GT , pod koniec lat 4. Prowadzona przez Team TOM'S, Toyota Castrol stała się marzeniem wielu ludzi, zarówno w prawdziwym życiu, jak i wirtualnie. Samochód pojawił się w pierwszych dwóch odcinkach Gran Turismo… ale od tego czasu nigdy się nie pojawił.
Mazda 787B (1991)
Mówi się, że dźwięk obrotowego silnika Mazdy 787B wciąż rozbrzmiewa na prostej Mulsanne. Japoński prototyp, zgłoszony do mistrzostw świata samochodów sportowych, stał się legendarny ze względu na swój wygląd, barwę, ale przede wszystkim słodką melodię silnika. Jego zwycięstwo o godz 24 godziny Le Mans Rok 1991 uczynił go jedynym samochodem z takim silnikiem, który zwyciężył w tym wyścigu. Ponadto był to pierwszy samochód zaprojektowany w Japonii, który wygrał 24-godzinny wyścig Le Mans, zanim Toyota zwyciężyła w 2018 roku. Mazda 787B jest obecna w tej sadze od Gran Turismo 3 A-Spec, wydanego w 2001 roku na PlayStation 2.
Chaparral 2J (1970)
Być może jeden z najbardziej ekscentrycznych samochodów w historii. Chaparral, któremu to nie jest obce, wyprodukował w 1970 roku samochód, który był równie zdumiewający, jak i wydajny. 2J. Przede wszystkim blok silnika jest monstrualny, Chevrolet V8 o pojemności skokowej zwiększonej do 7,6 litra rozwija niemal 700 koni mechanicznych przy całkowitej masie zaledwie 821 kilogramów! Ale tym, co wszystkich szokuje, jest tylna część. Dwa wentylatory, napędzane dwoma dwusuwowymi silnikami skuterów śnieżnych, umożliwiały zasysanie powietrza przepływającego pod samochodem. Powstały efekt podłoża jest wyjątkowy. I oczywiście gracze Gran Turismo czerpią wielką przyjemność z wirtualnej jazdy, odkąd Gran Turismo 2 zostało wydane w 4 roku na PS2005.
Dodge-Chrysler Viper GTS-R (2002)
Aby zakończyć tę małą kompilację kultowych samochodów Gran Turismo, Twój skromny redaktor pozwala sobie na dokonanie bardziej subiektywnego wyboru w sprawie wysublimowanego Dodge-Chryslera Vipera GTS-R. Zaprojektowany we współpracy z Chryslerem, Oreca i Reynard Motorsport, Viper GTS-R zespołu Oreca trzykrotnie wygrał 24-godzinny wyścig Le Mans, 24-godzinny wyścig Daytona, FIA GT i ALMS. Pod czerwoną sukienką z dwoma białymi paskami Viper GTS-R jest samochodem bardzo popularnym wśród graczy (takich jak ja) od czasu jego pierwszego pojawienia się w Gran Turismo 3 A-Spec.
CZYTAJ TAKŻE > Ferrari Vision Gran Turismo: hipersamochód przyszłości
Kontynuuj czytanie na te tematy:
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)