Test – mechanizm korbowy Heusinkveld Sim Pedals Sprint

W AUTOhebdo rozmawiamy z Tobą o grach wyścigowych, ale także o sprzęcie. Oto mechanizm korbowy, który powinien przykuć Twoją uwagę, jeśli chcesz rozpocząć przygodę z simracingiem.

opublikowany 11/09/2020 à 14:46

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Test – mechanizm korbowy Heusinkveld Sim Pedals Sprint

Laurenta DEHEPPE

Istnieją dziesiątki zestawów kierownica/pedał, każdy o innych cechach. Mówiąc najprościej, istnieją kierownice pośrednie (najtańsze) i kierownice bezpośrednie (Direct Drive). W przypadku mechanizmów korbowych (poza hydrauliką) jest tak samo.

Są modele z czujnikiem Load-Cell i te bez Load-Cell. Aby zapisać wartość docisku w grze, używamy ogniwa obciążnikowego. Trzeba też pamiętać, że mechanizm korbowy to najważniejszy element w Twojej konfiguracji, bo jak wiadomo różnicę robi się podczas hamowania.

Hamulec, który chce być realistyczny, musi wytrzymać maksymalne ciśnienie około 60 kg w przypadku GT i ponad 100 kg w przypadku samochodów jednomiejscowych. I niewiele z nich to oferuje. Dlatego przedstawiamy tutaj pedał, który ma swoje cechy, a tym samym chce być bardzo realistyczny.

Dla tych, którzy nie znają Heusinkveld (HE), ten holenderski producent jest punktem odniesienia w świecie simracingu, zwłaszcza dzięki swoim mechanizmom korbowym, ale także manetkiom i hamulcom ręcznym.


Każdy pedał jest zaprojektowany inaczej, a jakość materiałów jest oczywista. ©Heusinkveld

Konfigurowalna konfiguracja

Przetestowaliśmy wiele pedałów (patrz artykuł „ Jaki sprzęt na początek ), ale tej jakości rzadko. A jednak HE Sim Pedals Sprint nie jest szczytem oferty tej marki. Jest to jednak znacznie powyżej standardów. Przede wszystkim jest wykonany w całości ze stali piaskowanej i charakteryzuje się nienaganną jakością wykonania.

Następnie musisz wziąć pod uwagę, że zamierzasz przeprowadzić własną konfigurację. Albo trzy pedały, albo dwa pedały, oczywiście przyspieszenie i hamulec, jeśli nie używasz sprzęgła w swoich grach. Następnie musisz dodać płytkę, która zostanie przymocowana do podwozia i na której możesz ustawić pedały według własnego uznania. Mniej więcej do przodu i mniej więcej osobno.

Na przykład, jeśli poruszasz się piętą, możesz idealnie wyregulować pedał przyspieszenia i hamulec. Jeśli chodzi o pedały, wszystkie można regulować pod względem kąta i twardości. Sprzęgło ma natomiast regresywny mechanizm sprężynowy symulujący typową wklęsłą krzywiznę. Ale to, co nas interesuje, to oczywiście hamulec.

HE Sprint pochłania do 65 kg maksymalnej rzeczywistej siły hamowania, co jest w zupełności wystarczające. Dwustopniowy układ hamulcowy składa się z wstępnie regulowanej sprężyny śrubowej, symulującej szczelinę pomiędzy klockami i tarczami, a gumy elastomerowe zapewniają uczucie hamowania poprzez ściskanie pod ciśnieniem. Twardość pedału można regulować, wybierając jedną z sześciu różnych wysokości gumy.

Można zatem mieć twardy lub miękki pedał o zmiennym skoku. Na torze mechanizm korbowy okazuje się absolutnie niesamowity. To uczucie jest nieporównywalne z tym, co obecnie panuje w Thrustmaster, Logitech, a nawet Fanatec.


Hamulec jest najważniejszą częścią zespołu. Wytrzymuje 65 kg rzeczywistego obciążenia, ale dzięki SmartControl istnieje możliwość różnicowania tej siły. ©Heusinkveld

To nie wszystko !

Teraz, gdy omówiliśmy część mechaniczną, przejdźmy do części oprogramowania, która ponownie jest bardzo interesująca. HE Sprint jest kompatybilny z dedykowanym dla niego oprogramowaniem SmartControl. Bądź pewien, że nie musisz być inżynierem, aby skonfigurować pedał, jest to nawet bardzo proste.


Tak wygląda oprogramowanie SmartControl, można zrobić absolutnie wszystko.

SmartControl umożliwia ustawienie natychmiastowej mapy krzywych wyjścia pedału (nieliniowych), martwych stref, ale także siły nacisku na pedał hamulca. Każdy pedał można regulować niezależnie. Można mapować nieliniowe krzywe wyjściowe przy użyciu 6 odrębnych obszarów.

Każde ustawienie można zapisać. Jeśli grasz w kilka gier, po prostu załaduj odpowiedni profil i gotowe! HE udostępnia także gotowe zestawy do najpopularniejszych gier typu simracing, takich jak iRacing czy Assetto Corsa Competizione.


To właśnie te elastomerowe gumy określają twardość pedału. Masz różne gumki do 6 różnych konfiguracji. Następnie po prostu obróć czarne pokrętło, aby je mniej więcej skompresować i określić siłę hamowania. ©Heusinkveld

Werdykt

HE Sprint to najlepszy mechanizm korbowy, jaki do tej pory testowaliśmy. Na pograniczu profesjonalnych pedałów i tych zwanych „ogólnodostępnymi” jest doskonale konfigurowalny i zapewnia doskonałe wrażenia ze sterowania. Jeśli chcesz uprawiać simracing, zainwestuj w wyczynowy zestaw oferujący doznania bliskie rzeczywistości, gorąco polecamy.

Z pewnością cena może wydawać się wysoka, jednak biorąc pod uwagę jakość oferowaną przez HE, Sprinta należy traktować jako zakup na dłuższą metę.


Aby skalibrować pedał, wystarczy postępować zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie.

Info

Gdzie zamówić: Na stronie heusinkveld.com

Jakie gry są obsługiwane: Wszystkie gry na PC

Cena: 699 € (3 pedały) – 599 € (2 pedały)

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz