Test – kierownica Logitech G923 Trueforce

Najnowszy produkt firmy Logitech właśnie trafił do redakcji, mamy dla nas okazję do wirtualnego wypróbowania go na stoku. Werdykt.

opublikowany 16/09/2020 à 17:26

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

Test – kierownica Logitech G923 Trueforce

małe przypomnienie

G923 nie jest kierownicą z napędem bezpośrednim, moc silnika – a co za tym idzie jego FFB (Force Feedback) – przenoszona jest na obręcz kierownicy za pomocą jednego (lub większej liczby) pasów lub kół zębatych. Należy do kategorii tak zwanych kierownic „dla ogółu społeczeństwa”, takich jak T300 lub T-GT firmy Thrustamaster.

Nie będziemy Was okłamywać, kiedy ogłoszono G923, byliśmy trochę zaskoczeni. Rzeczywiście, nowy dodatek do gamy Logitech jest wizualnie podobny do G25 (z wyjątkiem wszystkich przycisków na kierownicy), gwiazdy końca roku... 2006!


Mamy rok 2006, a „gwiazdą” kierownicy jest G25!

Dla przypomnienia, G25, a potem G27 (2010) były okresem świetności pierwszych simracerów. Jak na tamte czasy ten zespół kierownica/pedał był wyjątkowy, nigdy nie czuliśmy tyle przyjemności z jazdy w grze. Był wyposażony w siłowe sprzężenie zwrotne, godny swojej nazwy pedał i skrzynkę w kształcie litery H, w której można było stają się sekwencyjne, obracając przycisk, nie zapominając o łopatkach.

Krótko mówiąc, najlepiej! Tak, ale to było w czasach PlayStation 2 i Gran Tursimo 3! (Przypominamy, że w tym roku pojawi się PlayStation 5, a kolejne GT to #7!). Dlatego jeszcze przed zamontowaniem tej bestii na naszym podwoziu sprawdziliśmy, czy to nie jest podstęp!

Cóż, nie, ten G923 ma tę samą konstrukcję, co jego znakomity poprzednik, jeśli chodzi o podstawę i pedał. Jedyne czego brakuje to skrzyni biegów. Z drugiej strony kierownica otrzymuje dużą aktualizację, ponieważ w wersji, którą otrzymaliśmy, dostępne są wszystkie elementy sterujące pada PS4, a także bardzo praktyczne małe pokrętło obrotowe oraz przełącznik + i -.


Tym razem jesteśmy w roku 2010 na szczycie G27.

Należy pamiętać, że wersja PS4, którą posiadamy, jest również kompatybilna z komputerem PC i możliwe jest mapowanie wszystkich klawiszy. Jeśli chodzi o zestaw pedałów, ponownie jest on taki sam jak w G25, ale tym razem z niewielką subtelnością na pedale hamulca: dodanie (wewnątrz cylindra) progresywnej sprężyny symulującej opór na końcu skoku .

Im mocniej naciśniesz pedał, tym większy opór stawia. Ten pedał jest nadal całkiem przyjemny, jeśli weźmiemy pod uwagę średni zasięg, w jakim się znajduje. Są o wiele lepsze opcje, ale to nie ten sam budżet.

Technologia TrueForce

W rzeczywistości prawdziwą nowością tej kierownicy jest pojawienie się technologii Trueforce. Ma reagować na fizykę w grze i generować reakcje w czasie rzeczywistym o większej wierności. Jednak nie jest kompatybilny ze wszystkimi grami. Podczas naszego testu mogliśmy zmieniać „Trueforce” w Assetto Corsa Competizione, ale nie na przykład w Project Cars 2.

Zanim zagłębimy się w szczegóły, pamiętajmy, że Logitech jest partnerem zespołu McLaren en F1…ale wiedz o tym Lando Norris absolutnie nie używa kierownicy Logitech podczas wirtualnych wyścigów, a to wiele mówi o jakości kierownicy, którą dziś Państwu oferujemy. Zrozumiesz, ten G923 w ogóle nie jest już w grze! Cała jego technologia jest przestarzała.

Dziś za tę samą cenę można dostać zestaw od Thrustmastera oddalony o lata świetlne od G923. Ta technologia Trueforce nie zapewnia żadnego zainteresowania na torze, co gorsza, zakłóca już działające sprzężenie zwrotne siły. Ale to nie wszystko: wymiany koła 28 cm nie da się zmienić, więc będziesz musiał to zrobić. Powodzenia w rallye !


Podstawa G923 2020 jest dokładnie taka sama jak G25 2006.

Ponadto FFB jest zapewniany przez ten sam silnik, co w G29 (2015) i nadal jest tak samo nasycany. Wrażenia na torze znów są bardzo przeciętne. Powiedzmy, że w Assetto Corsa Competizione udało nam się utrzymać samochód na torze, także w GT Sport. Z drugiej strony w Project Cars 2 nie dało się nim jeździć!

Dlatego nie będziemy marnować Twojego czasu na wchodzenie w więcej szczegółów, ponieważ ostatecznie to wszystko nie jest zbyt interesujące!

Werdykt

Niewiarygodne, że Logitech serwuje nam tę samą zupę (zremasterowaną), co 14 lat temu! Ta kierownica jest całkowicie przestarzała i zbyt droga w stosunku do tego, co oferuje. Jeśli wkręcisz się w simracing, aby odkryć nieznany ci wszechświat, o którym rozmawiamy z tobą od miesięcy, tłumacząc, że simracing jest bliski rzeczywistości, słusznie roześmiejesz się nam w twarz. !

Punkty +

  • On jest ładny
  • Koło jest skórzane
  • Płyta pedałowa jest prawidłowa

Kropki -

  • Powrót mocy z innej epoki
  • Nie ma możliwości zmiany koła
  • Ponad 10 lat za konkurencją

Cena: ok. 400 €

Kompatybilny: PS4, jeden, komputer


Po lewej wersja na PS4/PC, po prawej One/PC.

PS: W marcu przeprowadziliśmy na stronie duże porównanie „Od jakiego sprzętu zacząć? „. Przyjrzyj się, aby znaleźć „właściwą” kierownicę na początek. W tym wyborze nie znajdziesz kierownicy Logitech. Istniał już ku temu powód.

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz