WRC 9 test AUTOhebdo

Po doskonałym WRC 8, francuskie studio KT Racing oferuje nam w tym roku grę, która idzie jeszcze dalej. Ale czy poradzi sobie z benchmarkiem Dirt Rally 2.0?

opublikowany 10/09/2020 à 15:14

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

WRC 9 test AUTOhebdo

Laurenta DEHEPPE

Niekwestionowany i niekwestionowany mistrz gamingu rallye, to Codemasters i jego Dirt Rally 2.0. Bardzo daleko od produkcji zręcznościowych (F1 2020, Project Cars 3, Dirt 5), angielski wydawca, któremu zawdzięczamy Colina McRae Rally na PlayStation 1, zawsze wiedział, jak utrzymać rękę na swoim ulubionym polu.

Dirt Rally 2.0 składa się z kilometrów odcinków specjalnych w różnych krajach na całym świecie, obejmujących różne kategorie od Gr.B do R5, poprzez Gr.A, ale także WRX. Krótko mówiąc, żadnemu studiu do tej pory nie udało się dorównać poziomowi Dirt Rally.

Niemniej jednak w zeszłym roku francuskie studio KT Racing z WRC 8 był w stanie bardzo zbliżyć się do mistrza ogiera dzięki prawdziwej propozycji „wyścigowej”. Posiadanie oficjalnej licencji nie gwarantuje zrobienia dobrej gry i Francuzi w KT doskonale to rozumieją.


Jeszcze przed wyruszeniem na odcinek specjalny trzeba będzie przypisać przycisk do wycieraczek, gdyż w WRC 9 szyba bardzo szybko się brudzi.

Prawdziwą pracą nad WRC 8 było uczynienie rozgrywki możliwie najbardziej realistyczną. I jasne jest, że wynik był więcej niż honorowy.

Nie mogliśmy się doczekać, co przyniesie nam WRC 9 i już możemy powiedzieć, że wszystko idzie w dobrym kierunku.

Rozwinięta rozgrywka

W tym roku wrażenia z jazdy są jeszcze lepsze i, o dziwo, może mniej ostre niż w wersji 8. KT Racing ewoluowało w części aerodynamicznej, ale także w zawieszeniu samochodu, aby uczynić go bardziej żywym.

Sprzężenie zwrotne FFB (Force Feed Back, dla graczy posiadających kierownicę) jest doskonale zoptymalizowane. Wyraźnie odczuwamy utratę przyczepności, gdy zmienia się nawierzchnia lub pogoda. Zarówno na szutrze, jak i na asfalcie to prawdziwa przyjemność.

Ale to nie wszystko: subtelność informacji na kierownicy (w naszym przypadku DD1 Fanatec Direct Drive) jest naprawdę obecna. Kto wie, czy dzieje się tak dlatego, że Fanatec jest partnerem gry, tak jak Thrustmaster ze swoim T-GT w Gran Turismo, faktem pozostaje, że jazda ma być bardziej płynna, delikatniejsza, a przez to przyjemniejsza, ale przede wszystkim bardziej dopracowana .


Przed rozpoczęciem każdego rajdu możesz dobrać opony do warunków pogodowych, ale także dostosować swój samochód.

Pracę opon czuć bez problemu przy lekkim popchnięciu auta. Dla Twojej informacji, studio posunęło się nawet do umieszczenia swojego „projektanta fizyki” w i20 WRC podczas Rajdu Niemiec, aby mógł zobaczyć, jak tego typu nadwozie zachowuje się „w prawdziwym życiu”.

Zabawne jest to, że ten dobry człowiek był nawet zirytowany tym, że tak często hamował samochody w grze, w obawie, że zostanie to uznane za zręcznościowe, co oczywiście nie jest prawdą... wręcz przeciwnie! WRC 9 pozostaje wymagającą grą, w której najmniejszy błąd może sprawić, że spadniesz na sam dół rankingów (oczywiście jeśli aktywujesz realistyczne obrażenia).

Wciąż w kwestii rozgrywki, w tym roku znowu bez wirtualnej rzeczywistości, a szkoda, bo rajd w VR to wciąż niezła przygoda. Co Dirt Rally 2.0 dobrze zrozumiał, ponieważ tytuł Codemasters jest w 100% kompatybilny z VR na PC.


Przed każdym specjalnym startem odbywa się mała animacja.

Kariera i sezon bez wstrząsów

Jeśli chodzi o karierę i modę sezonową, nie możemy powiedzieć, że wiele się zmienia, z wyjątkiem przybycia Kenii, Nowej Zelandii i Japonii. Jeśli grałeś w WRC 8, nie zgubisz się w innych rajdach.

Różnica między tymi dwoma rodzajami transportu polega na działalności pomocniczej, z wyłączeniem rajdów. Zatem startujesz w WRC Junior lub WRC 3 i wyruszasz na pierwszy rajd w sezonie z 4 odcinkami specjalnymi w programie i asyście.

Na koniec każdego testu, w zależności od wyników, otrzymujesz punkty umiejętności, które musisz rozdzielić na 4 bardzo różne działy. „Wydajność” „Zespół” „Stabilność” i „Niezawodność”. Wybór odpowiedniego działu należy do Ciebie.


Interfejs WRC 9 jest taki sam jak WRC 8. Nie zmienia się czegoś, co działa!

Musisz także zadbać o członków zespołu: fizjoterapeutów, inżynierów, finansistów itp., a najważniejszym jest meteorolog, ponieważ w grze zmienia się pogoda. Można zatem rozpocząć specjalną jazdę na slickach i szybko znaleźć się w deszczu. Dlatego tak ważne jest, aby przed wyjazdem wiedzieć, z jakim sosem zostaniesz podany!

Mimo wszystko w przypadku złego doboru opon wolelibyśmy znacznie bardziej skomplikowany samochód. Jazda na slickach w deszczu to piekło. W grze już nie tak bardzo... Wciąż w trybie Kariery, w przeciwieństwie do trybu Sezonu, oferowane są dodatkowe aktywności: testy producenta, okresy odpoczynku, ale także konserwacja, aby Twój samochód był w najlepszej formie podczas kolejnych testów.

Krótko mówiąc, nic nowego, nawet jeśli celem WRC 9 nie jest wcale optymalizacja trybu kariery, który faworyzuje grę offline (tj. nie online w sieci), ale raczej wyjście do społeczności terenowej, e-sportu i gry wieloosobowej.

Orientacja wspólnotowa

Tym, czego naprawdę brakowało w poprzednim dziele, były Kluby, które pozwalają stworzyć wydarzenie z różnymi ofertami specjalnymi w określonym czasie. Zasadniczo możesz stworzyć swoje mistrzostwa albo z przyjaciółmi w zamkniętym klubie, albo w klubie otwartym dla wszystkich. Zasada ta istnieje już w Dirt Rally 2.0. Tam, z poziomu interfejsu gry, robisz, co chcesz, liczba klubów, w których możesz jeździć, jest ograniczona do 4.

Z tego punktu widzenia jest to duży krok naprzód. Tam, gdzie gra jest nadal trochę zacięta, są codzienne i cotygodniowe testy. Wyjaśniamy Ci: codziennie możesz wziąć udział w specjalnym, a co tydzień w wiecu.


U góry, oprócz notatek dźwiękowych drugiego kierowcy, znajdują się grafiki przedstawiające kolejne zakręty.

Problem ? Możesz wziąć udział w wydarzeniu specjalnym tyle razy, ile chcesz, podobnie jak w rajdzie. Aby wyzwanie było bardziej intensywne, potrzebny byłby „jedny strzał”. Byłoby też przyjemniej mieć kilka etapów dziennie, w których wymagane byłyby różne typy samochodów. Który Dirt Rally 2.0 znowu radzi sobie bardzo dobrze. Nawet jeśli z tego punktu widzenia pozostaniemy trochę niezadowoleni, WRC 9 ewoluuje w tym roku i we właściwym kierunku. Najważniejsze jest: uczucie jazdy! Z tego punktu widzenia WRC 9 z łatwością wypada na tle swojego znakomitego rywala.

Werdykt

WRC 9 kontynuuje swój rozmach wraz z pojawieniem się klubów bardziej zorientowanych na społeczność. Jeśli chodzi o rozgrywkę, gra jest nadal tak samo wciągająca, a przyjemność kontrolowania slajdów, a nawet przyklejenia się do podłoża jest nadal cudowna.

+

Projekt poziomu

Rozgrywka

Przybycie klubów

The -

Brak VR na PC

Za duża przyczepność na slickach w deszczu

Tylko jeden test dziennie

Ocena: 18/20


Widzowie na szczycie skały są bezpieczni!

Konfiguracja testowa

Testowane na komputerze PC – RTX 2070 Super

Kierownica: Fanatec Podium DD1

Mechanizm korbowy: Heusinkveld Sim Pedals Sprint

Podwozie: JCL Sim Racing

Obsługuje: PS4, One, PC oraz na PS5 i One series X, Switch (w najbliższej przyszłości)

Wydanie: 03 września 2020 r

 

 

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz