F1 1972 – Tecno, od kart do F1

Jeśli kierowcy F1 z kartingu stali się normą, to samo nie dotyczy producentów. Tecno jako jedyne połączyło podstawę ze szczytem piramidy, ale jakim kosztem! To nie Ferrari chce...

opublikowany 22/01/2022 à 12:00

Francois Hurel

0 Zobacz komentarze)

F1 1972 – Tecno, od kart do F1

François Cevert, mistrz Francji F3 z 1968 roku

Znacie bajkę o żabie, która chce być wielka jak wół (Jean de La Fontaine)… historię Tecno można podsumować tak, ale oznaczałoby to ignorowanie sukcesów, jakie bolońska marka osiąga w kategoriach „gorszy”, a następnie otwarty dla wszystkich. Tecno to historia braci Pederzani. Urodzony w 1926 r. Luciano jest technikiem, a młodszy o 16 lat Gianfranco jest menadżerem. Na początku lat sześćdziesiątych ich firma specjalizująca się w pompach hydraulicznych przeżywała rozkwit. Podczas karting przybyli do Włoch, rozwinęli pasję do tych małych maszyn i zaczęli konkurować, zanim zbudowali własne podwozie. Założona w styczniu 1962 roku firma Tecnokart odniosła ogromny sukces handlowy i sportowy, którego kulminacją było 15 000 podwozi sprzedanych w ciągu ośmiu lat i trzy tytuły mistrza świata. W 1964 roku, kiedy Guido Sala właśnie wygrał pierwszy z nich, Pederzani zbudowali jednomiejscowy à moteur de moto 250 cm3, qui mènera à la création de la Formule K250. Cette catégorie, aussi connue sous le nom de F4, connaîtra un certains succès en Italie, mais ne parviendra pas à s’imposer en France, malgré quelques démonstrations. En 1966, Tecno construit une monopla

Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.

Pozostało Ci 90% do odkrycia.



Już subskrybujesz?
Zaloguj się


  • Nieograniczone przedmioty premium
  • Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
  • Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
COUV-2433

0 Zobacz komentarze)