Kiedy F1 Cyrk odkrywa Japonię i tor na górze Fuji, Niki Lauda, wracający z piekła rodem jego straszny wypadek na torze Nürburgring 1 sierpnia 1976 rma zaledwie trzy punkty przewagi nad rywalem McLaren Jamesa Hunta.
Do tej decydującej walki Austriak Ferrari korzysta z nowej konstrukcji zawieszenia, która ma zaradzić problemom napotkanym podczas ostatnich wyścigów, co jest niewystarczające, aby zapobiec monopolizacji pierwszego rzędu przez Mario Andrettiego (Lotus) i Hunta.
W dniu wyścigu góra Fuji jest niewidoczna, a deszcz dodaje pikanterii mecie, której i tak już nie brakuje. Czy powinniśmy biegać w takich warunkach? Większość pilotów jest temu przeciwna, ale od dyskusji do dyskusji start jest ostatecznie ogłaszany ze znacznym opóźnieniem.
Odwaga Laudy
Niech nasz ówczesny korespondent specjalny, Jean-Jacques Renaux, powie nam to: „ Na linii Hunt tym razem jest najlepszy. W pierwszym zakręcie wyprzedza Watsona, a po drugiej stronie toru stworzył już niewielką przewagę: ma pełną widoczność, gdy jest z tyłu, jest noc. Każdy samochód unosi kilkumetrowy strumień wody, który ciągnie za sobą niczym ogon komety. Każdy czuje sposób, kopie w ścianę wody. Samochody zygzakują, ślizgają się, doganiają. »
Od czasu zajęcia trzeciego miejsca Lauda stracił siedem miejsc na jednym okrążeniu, a pod koniec drugiego okrążenia wrócił do pit boxu i wycofał się. Mauro Forghieri, historyczny dyrektor techniczny Scuderii, zasugerował, aby zgłosił problem techniczny, ale kierowca wolał zaakceptować jego wybór: „ To oczywiste, zaczynałem z myślą o zwycięstwie. Ale tor naprawdę nie był w stanie na wyścig. idę do domu », zadeklaruje. Wycofanie się niekoniecznie pozbawia go tytułu i już na lotnisku dowiaduje się, że go utracił.
Gniew Hunta
Pomimo problemów z oponami Hunt zajął 3. miejsce w wyścigu wygranym przez Lotusa Andrettiego na torze, który wysychał w miarę upływu okrążeń. Z jednej strony Brytyjczyk jest mistrzem świata. Jednak nie od razu był tego świadomy ze względu na zamieszanie, jakie panowało po GP. Myśląc, że o nic nie pozwolił koronie wymknąć się spod kontroli, Hunt jest wściekły na swojego szefa Teddy'ego Mayera, który z największym trudem próbuje go uspokoić i potwierdzić dobre wieści.
Hunt jest u szczytu swojej kariery w F1. W następnym roku dodał trzy nowe zwycięstwa do swojego rekordu F1 z McLarenem, ale nie byłby w stanie obronić swojej korony przed Laudą. Brytyjski playboy porzucił tę dyscyplinę w 1979 roku, po ostatnim niezależnym okresie pracy w Wolf.
Hunt, który pomyślnie przeszedł na stanowisko konsultanta telewizyjnego, gdzie jego szczerość uderzyła, zmarł na atak serca w wieku 45 lat 15 czerwca 1993 r.
Przeżyj w całości ten niezwykły sezon Formuły 1976 1 w naszym kolekcjonerze Niki Laudzie, są nadal dostępne w sprzedaży na naszej platformie cyfrowej.
Kontynuuj czytanie na te tematy:
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)