Minister Sportu broni sportów motorowych we Francji

Amélie Oudéa-Castéra, Minister Sportu, w wywiadzie broniła sportów motorowych, a zwłaszcza Grand Prix Francji, przypominając, że są one „na styku transformacji ekologicznej”.

opublikowany 26/07/2022 à 10:32

Doriana Grangiera

0 Zobacz komentarze)

Minister Sportu broni sportów motorowych we Francji

Minister sportu przypomina, że ​​mimo krytyki ekologii państwo cieszy się z Grand Prix Francji © Germain Hazard / DPPI

Odwieczna debata pomiędzy sportami motorowymi a ekologią jeszcze się nie skończyła. We wtorek przy mikrofonie FranceInfo, Amélie Oudéa-Castéra, minister sportu, została zapytana o zasadność organizowania zawodów samochodowych we Francji, mimo że omawiane są plany dotyczące trzeźwości energetycznej.

Były dyrektor Francuskiej Federacji Tenisowej w szczególności bronił zorganizowania Grand Prix Francji w Formuła 1, krytykowany przez wiele stowarzyszeń ekologicznych. „Sporty motorowe same w sobie przodują w transformacji ekologicznej. Kiedy spojrzymy na to, co wydarzyło się np 24 godziny Le Mans, podejście, zgodnie z którym wspólnie ze swoimi partnerami angażują się w rozwój wodoru. Pragnienie przejścia na czyste pojazdy leży u podstaw ambicji tej federacji (FIA) i tej dyscypliny. »

Rzeczywiście, Automobile Club de l'Ouest (ACO) ma nadzieję sprowadzić pierwszy prototyp wodorowy w konkursie na edycję 2025. Prototyp MissionH24 wykonał również okrążenie demonstracyjne na torze Sarthe, po wzięciu udziału w swoim pierwszym wyścigu Michelin Le Mans Cup na torze Imola na początku sezonu. Od tego roku Mistrzostwa ŚwiataWytrzymałość wykorzystuje paliwo w 100% odnawialne i syntetyczne, co zmniejsza produkcję CO o 65%2 w powietrzu. Przejście, które Formuła 1 dokona w 2026 r., w zakresie kolejnych przepisów silnikowych.

Minister Sportu w sprawie utrzymania Grand Prix Francji

Choć Grand Prix Francji właśnie się zakończyło, jego miejsce w kalendarzu na rok 2023 jest zagrożone. Minister sportu przypomniał, że jeśli chodzi o aspekt ekologiczny, wyścig Formuły 1 w Le Castellet ma wszystko, aby stać się częścią transformacji ekologicznej. „Myślę nawet, że jeden może pomóc drugiemu” dodała Amélie Oudéa-Castéra. Grand Prix Francji też było pierwsza impreza na świecie, która otrzymała 3-gwiazdkowy certyfikat środowiskowy od FIA.

Główny problem ma jednak podłoże ekonomiczne. Pod koniec wyścigu Christian Estrosi, burmistrz Nicei i prezes GIP Grand Prix Francji, zwrócił się nawet do Prezydenta Republiki o pomoc, aby wyścig prowansalski znalazł się w kalendarzu. „To wspaniałe wydarzenie sportowe musi mieć kontynuację. Ponownie rozmawialiśmy ze Stefano Domenicalim. Jednocześnie rozmawiam także z Emmanuelem Macronem. Jest przekonany, że utrzymanie francuskiej imprezy w mistrzostwach jest ważne w promocji kraju. Te dyskusje są niezbędne, ponieważ potrzebuję, aby państwo powiedziało nam, że chce Grand Prix Francji. »

CZYTAJ TAKŻE > Alain Prost zwraca uwagę na brak obiektywizmu niektórych zespołów w kwestii przyszłości Grand Prix Francji

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz