24 godziny w Spa – Bentley obejmuje prowadzenie po trzech godzinach wyścigu

Bentley Team M-Sport wykorzystał neutralizację na torze Full Course Yellow i po trzech godzinach wyścigu uzyskał wyraźną przewagę nad rywalami.

opublikowany 28/07/2018 à 19:42

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

24 godziny w Spa – Bentley obejmuje prowadzenie po trzech godzinach wyścigu

Pierwsza godzina to dominacja Audi R8 LMS GT3 z numerem 2 – Audi Sport Team WRT René Rasta – Robina Frijnsa – Nico Müllera. Rast miał najlepszy start przeciwkoAston Martin V12 Vantage GT3 n°62 – R-Motorsport autorstwa Maxime Martina – Marvina Kirchhöfera – Dominika Baumanna.

Jednak pierwsza seria pit stopów mniej więcej po pierwszej godzinie pozwoliła Astonowi Martinowi odzyskać przewagę nad Audi nr 2, podczas gdy Lamborghini Huracan GT3 – GRT nr 63 Mirko Bortolottiego szczególnie skorzystał z wcześniejszego postoju i awansował na trzecie miejsce.

W drugiej godzinie to trio prowadziło w peletonie, a różnica między trzema samochodami ustabilizowała się na poziomie około 1″5. Około piętnaście sekund później nadjeżdża kolejne trio, w skład którego wchodzą Audi R8 LMS GT3 nr 29 – Montaplast by Land of Sheldon oraz Kelvin van der Linde i Jeffrey Schmidt z Ferrari 488 GT3 n°72 – SMP Racing de Rigon – Molina – Aleshin et la Bentley Continental GT3 n°8 – Team M-Sport de Soulet – Soucek – Abril.

Podczas gdy Audi nr 29 wykonuje drugie zatrzymanie, po zjechaniu z toru uruchamiana jest procedura żółtego toru. Mercedes-AMG GT3 nr 89 – AKKA ASP, następnie powierzone Philippe'owi Giauque, na szczycie Raidillon de l'Eau Rouge.

Szansa dla większości czołowych samochodów na powrót do alei serwisowej, co modyfikuje pewne pozycje w hierarchii. Jeśli Aston Martin z numerem 62 utrzyma przewagę nad Audi z numerem 2 i Lamborghini z numerem 63, Michaił Aleshin (Ferrari z numerem 72) awansuje na czwartą pozycję przed pierwszym Mercedesem-AMG GT3 z numerem 4 – Mercedes - Zespół AMG Black Falcon firmy Engel – Buurman – Stolz i Lamborghini Huracan GT3 nr 82 – GRT firmy Keen – Perera – Ineichen.

Suivent l’Audi R8 LMS GT3 n°25 – Audi Sport Team Saintéloc de Vervisch – Haase – Winkelhock et les deux Porsche 911 GT3 R n°117 Team75 Bernhard de L. Vanthoor – Bernhard – Bamber et la n°911 – Manthey Racing de Dumas – Makowiecki – Werner.

Dwoma głównymi przegranymi w tej rundzie wyroków pozostają McLaren 650S GT3 nr 58 – Garaż 59 de Ledogar – Pla – Barnicoat, a zwłaszcza Audi nr 29 – Montaplast by Land, poza pierwszą dziesiątką.

Bentley i Abril cieszą się żółtym pełnym kursem

Trzecia godzina wyścigu potwierdzi kontrolę Astona Martina i R-Motorsport, ponieważ numer 62 powiększy przewagę, w szczególności dzięki doskonałemu występowi nowicjusza Dominika Baumanna, który zastępuje Alexa Brundle'a w tych 24 godzinach Spa.

Ponad 7 cali przed trio złożonym z Robina Frijnsa (Audi nr 2), Christiana Engelharta (Lamborghini nr 63) i Bentleya nr 8 Vincenta Abrila, autora miłego powrotu na czwartą pozycję, Aston zatrzymał się tuż przed trzecią godziną wyścigu, jak większość czołowych samochodów.

Tylko Vincent Abril kontynuuje swoje wysiłki, gdy drugi żółty kolor pełnego toru zostaje zastosowany dla zespołu Aston Martin V12 Vantage GT3 – Oman Racing Team z numerem 97, który wypada z toru na zakręcie nr 8, przed samochodem bezpieczeństwa lub wyjazdem.

To doskonałe dobrodziejstwo dla kierowcy Garda i brytyjskiego zespołu, który zatrzymał się w wyniku neutralizacji po objęciu dobrej przewagi nad konkurencją.

W rezultacie po ponownym uruchomieniu niekorzystna klasyfikacja daje Bentleyowi z numerem 8 kontrolę nad wyścigiem, około dziesięciu sekund przed Lexusem RC F GT3 z numerem 114 – Emil Frey Racing of Siedler – Ortelli – Palttala i Nissanem GT-R Nismo GT3 nr 23 – RJN Motorsport of Buncombe – Parry – Ordonez. Mercedes-AMG GT3 – Ram Racing z numerem 49 zajmuje czwarte miejsce i dominuje w Pro-Am.

Trzeba cofnąć się do piątego miejsca, aby zobaczyć stare najlepsze samochody z Audi nr 2, za którym podążają Mercedesy nr 4, Porsche nr 911 i nr 117, Audi nr 25 i BMW nr 34 . Mocny cios dla Astona Martina z numerem 62, który wcześniej prowadził. Maxime Martin spadł na 21. pozycję po problemie z tankowaniem podczas ostatniego postoju.

Należy pamiętać, że kilka chwil po wywieszeniu zielonej flagi w Ferrari 488 GT3 z numerem 72 przebito oponę, przez co zespół Aleshin – Rigon – Molina znalazł się poza czołową trzydziestką.

Ranking po trzech godzinach

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz