FIA GT – Zespół WRT podwaja się w Nogaro (MAJ)

Audi nr 12 z Rast-Mayr-Melnhof straciło zwycięstwo po rzucie karnym, ale Team WRT i tak zapewnił sobie dublet. Stippler-Sandström odzyskuje pierwsze miejsce.

opublikowany 01/04/2013 à 15:49

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

FIA GT – Zespół WRT podwaja się w Nogaro (MAJ)

Audi R8 LMS ultra było bez wątpienia najbardziej konkurencyjnym samochodem podczas deszczu, który spadł w Nogaro. Świetny start po dwóch okrążeniach w trybie samochodu bezpieczeństwa, Sébastien Loeb zachował przewagę za swoim kierownicą McLaren MP4-12C nr 9 przeciwko Audi nr 12 Niki Mayr-Melnhof, bez zwiększenia przewagi nad prześladowcą. W peletonie dwaj pozostali R8 LMS Team WRT ostrożnie wspinali się w rankingach, wykorzystując błędy przeciwników uwięzionych na śliskim torze toru Paula Armagnaca.

Punktem zwrotnym w wyścigu były pit stopy. René Rastowi udało się wysunąć swoje Audi na prowadzenie w wyścigu przed McLarenem Alvaro Parente, ale Portugalczyk miał kontakt z Niemcem R8 LMS, który po poślizgu spadł na drugie miejsce. Jeśli można było spodziewać się kary dla McLarena z numerem 9, kierunek wyścigu narzucił liderowi przejazd po błędzie dziewięciokrotnego mistrza świata. WRC które poluzowały się, zanim samochód całkowicie zatrzymał się w boksach. Rezydent Sébastien Loeb Racing był w stanie ponownie wystartować dopiero na szóstej pozycji.

René Rast wygodnie znalazł się na czele wyścigu, przed siostrzanym samochodem Edwarda Sandströma z numerem 13 z ostatniego rzędu stawki, a Szwed z kolei wyprzedził Mercedes SLS AMG nr 1 THP Gravity Charouz firmy Alan Day i R8 LMS ultra nr 5 firmy Phoenix Racing prowadzone przez Enzo Ide. Wydawało się zatem, że walka o ostatni stopień podium zostanie rozstrzygnięta pomiędzy THP Gravity Charouz i Phoenix Racing, ale Laurens Vanthoor zakończył wyścig w monumentalny sposób, wyprzedzając oba samochody na ostatnim okrążeniu i zajmując trzecie miejsce, oferując tym samym kapelusz- trik w Team WRT.

Klasyfikacja końcowa została zmodyfikowana po wyścigu. Sędziowie nałożyli 30-sekundową karę na René Rasta i Niki Mayr-Melnhof za niewystarczające wyłączenie silnika podczas postoju. W ten sposób Mercedes Buhk-Day odzyskuje ostatni stopień podium na zielonym dywanie przed Audi nr 5 z Kumpen Ide. McLaren z numerem 9 należący do Loeb-Parente zajął dopiero 12. miejsce po drugiej karze nałożonej za kolizję Alvaro Parente z René Rastem. Tym samym R8 LMS ultra n°14 Novadriver z Viera-Campanico dziedziczy piąte miejsce. Ordonez-Bucombe popisał się fenomenalnym wyścigiem z końca stawki i wraz z zespołem RJN Nissan GT-R Nismo zajął szóste miejsce. Lamborghini LP600+ nr 25 Grasser Racing Baumann-Proczyk i BMW Z4 Bueno-Khodair z Team Brazil nr 0 zajęły odpowiednio 8. i 9. miejsce za Audi R18 z numerem 12., które przegrało zwycięstwo. Fabien Barthez i Gérard Tonelli zdobywają drugie zwycięstwo w Gentlemen Trophy na stadionie Ferrari 458 Italia nr 31 od Sofrev ASP.

Kliknij link aby (ponownie) obejrzeć wyścig o mistrzostwo Nogaro.

Zapraszamy do zapoznania się z relacją na temat Wielkanocnych Kubków Nogaro przygotowaną przez naszych specjalnych korespondentów w kolejnym numerze AUTOhebdo, dostępną od wtorku w wersji cyfrowej na iPada, PC i Mac, a od środy w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz