Już dwa tygodnie temu na najwyższym stopniu podium na torze Monza we Włoszech Wytrzymałość Cup ze swoją koleżanką z drużyny Andreą Caldarellim, Christian Engelhart i Mirko Bortolotti (Lamborghini Huracan GT3 nr 63 – GRT) tym razem zdominował wyścig kwalifikacyjny do niedzielnego spotkania Brands Hatch Sprint Cup.
Autor pole position Bortolotti zaliczył najlepszy start na starcie, wyprzedzając Finna Jessego Krohna (BMW M6 GT3 n°98-ROWE Racing), wyprzedzając Audi R8 LMS GT3 n°1 Christophera Miesa.
Dalej w peletonie Christopher Haase (nr 8 Audi R3 LMS GT26 – Saintéloc Racing) po kontakcie z Miesem obrócił się i wjechał w żwirową pułapkę.
Mies będzie wielkim przegranym pierwszej części wyścigu, ponieważ doznał przebicia opony, prawdopodobnie po zderzeniu z Audi Saintéloc. Niemieckiemu kierowcy udało się zjechać do boksów, aby wymienić uszkodzoną oponę, ale stracił nadzieje na dobry wynik w rankingach.
Bentley ma kłopoty
Na czele wyścigu prowadzi Mirko Bortolotti, który utrzymuje wygodną przewagę przed Jesse Krohnem, gdy otwiera się okno zmiany kierowcy.
L’instant où Steven Kane (Bentley Continental GT3 n°7 – Team M-Sport) est victime d’une crevaison à l’arrière-gauche, le Britannique évoluant depuis le début de course avec un morceau de carrosserie frottant sur le pneu.
Z przodu Engelhart przejmuje obowiązki Bortolottiego w najnowocześniejszym Lamborghini Huracan i utrzymuje przewagę nad BMW M6 Markusa Palttali, Lamborghini Huracan GT3 nr 19 – GRT Ezequiela Perez Companc i Mercedes-AMG GT3 nr 84 – HTP Motorsport de Buhk – Perera, z powrotem w pierwszej piątce.
Żółty pełny tor zostanie ustawiony 17 stóp od mety po zetknięciu się Bentleya Continental GT3 nr 8 Andy’ego Soucka z Mercedesem-AMG GT3 – AKKA-ASP Christophe’a Bourreta z numerem 89, przy czym ten ostatni uderzył w ścianę przed zatrzymaniem na torze.
Po drodze Marcel Fässler (Audi R8 LMS nr 5 – Team WRT) o włos omija stojącego mercedesa, wjeżdżając w żwirową pułapkę. Bentley nr 8 zostanie ukarany karą 40 cali w stosunku do czasu wyścigu za ten incydent.
Kilka minut później do akcji wkroczył samochód bezpieczeństwa, zapewniając peletonowi ostateczny start. Procedurę opanował bez problemu Engelhart, który zwyciężył przed Palttalą i Perezem Compancem.
Pierwszy Mercedes-AMG GT3 z numerem 88 firmy Serralles – Juncadella plasuje się na czwartej pozycji, przed drugim BMW M6 GT3 z numerem 99 firmy inż. – Felixem da Costa.
Pierwszy McLaren 650S GT3 n°58 – Strakka Racing of Parente – Barnicoat zajął szóste miejsce przed pierwszym Audi R8 LMS GT3 n°17 – Team WRT of Leonard – Frijns, obecnym pomimo kontuzji kolana.
Michael Meadows i Raffaele Marciello (Mercedes-AMG GT3 nr 90 – AKKA-ASP), Giovanni Venturni – Marco Mapelli (Lamborghini Huracan GT3 nr 66 – Attempto Racing) i Kevin Ceccon – Frank Stippler (Audi R8 LMS GT3 nr 74 – Team ISR) uzupełniają pierwszą dziesiątkę.
Brak sukcesów Maxiego Buhka i Francka Perery oraz Mercedesa nr 84 – HTP. Buhk przebił oponę przed wznowieniem wyścigu po interwencji samochodu bezpieczeństwa. Liderzy mistrzostw zajęli 23. miejsce.
W Pro-Am Alexander Matschull i Daniel Keilwitz (Ferrari 488 GT3 nr 333 – Rinaldi Racing), podobnie jak Lewis Williamson – David Fumanelli (McLaren 650S GT3 nr 42 – Strakka Racing) zwyciężył w Srebrnym Pucharze.
Bieg główny rozpocznie się o godzinie 17:15.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)