Po temu jak zmodyfikował format wyścigów i usunął pewne możliwości (koc grzewczy itp.) dla drużyn, organizatorów DTM Niemcy ogłosiły nowe zmiany w przepisach sportowych przed pierwszą rundą sezonu, która odbędzie się w ten weekend na Hockenheim.
Punkt pierwszy: łączność radiowa pomiędzy boksami a kierowcą. Zostaną one drastycznie zmniejszone, aby nadać większą wagę decyzjom pilota. « Podczas wyścigu przekazywanie informacji z boksów kierowcy jest zabronione, wspomina komunikat prasowy mistrzostw.
Komunikacja autokarowa ogranicza się do panelu prezentowanego na prostej głównej. Zakaz komunikacji radiowej zostaje zniesiony jedynie w określonych sytuacjach: podczas przejazdu przez aleję serwisową, po machaniu żółtymi flagami lub podczas interwencji samochodu bezpieczeństwa. W takich przypadkach mogą zostać wydane instrukcje dotyczące bezpieczeństwa. »
Kolejny obszar, w którym nastąpią zmiany w roku 2017: zastosowanie ruchomego tylnego skrzydła DRS. Ten ostatni można aktywować tylko 36 razy podczas wyścigu, w sumie na 12 okrążeniach.
Podwójny restart plików i punkty przyznawane w kwalifikacjach
Kierowcy mogą również otrzymać punkty na koniec sesji kwalifikacyjnych. Opiekun pole position otrzyma trzy punkty, dwa dla wicemistrza pola startowego i jeden dla trzeciego w sesji.
Wreszcie, ponowne starty po interwencji samochodu bezpieczeństwa będą teraz wykonywane w dwóch rzędach. System równoważenia wydajności za pomocą masy pozostaje jednak niezmieniony, a masa podstawowa została ustalona na 1125 kg.
Można dodać maksymalnie 15 kg i usunąć maksymalnie 30 kg, w odstępach co 2,5 kg.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)