Jak działają dostosowane elementy sterujące Alessandro Zanardiego?

BMW szczegółowo opisał system, z którego będzie korzystać mistrz paraolimpijski podczas wyścigu DTM w Misano pod koniec sierpnia.

opublikowany 07/08/2018 à 11:32

Bernard

0 Zobacz komentarze)

Jak działają dostosowane elementy sterujące Alessandro Zanardiego?

Prawdziwa lekcja odwagi, Alessandro Zanardi ma zamiar odkryć DTM z wyjątkowym udziałem w nocnych wyścigach Misano (Włochy) w dniach 25 i 26 sierpnia. Z tej okazji 51-letni Włoch nie będzie biegał z protezami nóg, w wyniku strasznego wypadku na torze Lausitzring w 2001 roku, podczas którego zmiażdżono mu nogi.

Dwukrotny mistrz CART (1997 i 1998) będzie sterował swoim BMW M4 za pomocą elementów sterujących zmodyfikowanych przez bawarskich inżynierów. Główna innowacja, hamulce będą sterowane ręcznie za pomocą systemu. Wymagająca mniej wysiłku niż pedał dźwignia hamulca zostanie umieszczona na konsoli środkowej w kokpicie, po prawej stronie pilota.

Dzięki nowemu, pomysłowemu cylinderkowi hamulcowemu Alessandro Zanardi będzie w stanie spowolnić swój samochód równie skutecznie, jak jego przeciwnicy korzystający z pedałów. Ci ostatni muszą przyłożyć siłę od 100 do 120 kilogramów, aby zahamować samochód stopą, gdy niedawny mistrz świata w kolarstwie ręcznym popchnąć do 70 kilo przy sile prawej ręki.

Sprzęgło jest również dostosowane. Były kierowca WTCC na tym skorzystaautomatyczne sprzęgło odśrodkowe (otwieranie w zależności od prędkości obrotowej silnika), gdzie DTM używa ręcznego sprzęgła hydraulicznego podczas ruszania i zatrzymywania się w boksach. Dzięki temu Alessandro Zanardi będzie mógł zająć się pedałem przyspieszenia i skrzynią biegów w tych kluczowych momentach…

Dokładnie, pedał gazu ma postać koła z tyłu kierownicy, formułę praktykowaną m.in. podczas jego udziału w 24-godzinnym wyścigu Spa-Francorchamps 2015 w BMW Z4 GT3. Po prostu pociągnij obręcz do siebie, aby przyspieszyć, jedną ręką lub kilkoma palcami, i puść ją, aby zwolnić.

 

Wreszcie inżynierowie BMW pozostawili dwie opcje zmiany biegów. Pierwszym z nich jest użycie manetki umieszczonej przy prawej krawędzi kierownicy, co jest systemem wspólnym dla wszystkich samochodów DTM. Ale ze względu na używanie prawej ręki do hamowania (trzeba podążać!), Alessandro Zanardi również będzie miałłopatka na górze dźwigni hamulca.

Czterokrotny mistrz paraolimpijski bierze udział w prywatnych testach na torze Vallelunga (Włochy) w środę i czwartek w celu sprawdzenia tego stanowiska dowodzenia jak żadne inne.

 

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz