DTM – Ograniczenie komunikacji radiowej w 2017 roku

Organizatorzy DTM ogłosili zmiany w regulaminie sportowym na rok 2017. W menu mniej komunikacji pomiędzy pit-stopem a kierowcą oraz zmienione zastosowanie systemu ruchomego tylnego skrzydła DRS.

opublikowany 01/05/2017 à 12:59

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

DTM – Ograniczenie komunikacji radiowej w 2017 roku

Po temu jak zmodyfikował format wyścigów i usunął pewne możliwości (koc grzewczy itp.) dla drużyn, organizatorów DTM Niemcy ogłosiły nowe zmiany w przepisach sportowych przed pierwszą rundą sezonu, która odbędzie się w ten weekend na Hockenheim.

Punkt pierwszy: łączność radiowa pomiędzy boksami a kierowcą. Zostaną one drastycznie zmniejszone, aby nadać większą wagę decyzjom pilota. « Podczas wyścigu przekazywanie informacji z boksów kierowcy jest zabronione, wspomina komunikat prasowy mistrzostw.

Komunikacja autokarowa ogranicza się do panelu prezentowanego na prostej głównej. Zakaz komunikacji radiowej zostaje zniesiony jedynie w określonych sytuacjach: podczas przejazdu przez aleję serwisową, po machaniu żółtymi flagami lub podczas interwencji samochodu bezpieczeństwa. W takich przypadkach mogą zostać wydane instrukcje dotyczące bezpieczeństwa. »

Kolejny obszar, w którym nastąpią zmiany w roku 2017: zastosowanie ruchomego tylnego skrzydła DRS. Ten ostatni można aktywować tylko 36 razy podczas wyścigu, w sumie na 12 okrążeniach.

Podwójny restart plików i punkty przyznawane w kwalifikacjach

Kierowcy mogą również otrzymać punkty na koniec sesji kwalifikacyjnych. Opiekun pole position otrzyma trzy punkty, dwa dla wicemistrza pola startowego i jeden dla trzeciego w sesji.

Wreszcie, ponowne starty po interwencji samochodu bezpieczeństwa będą teraz wykonywane w dwóch rzędach. System równoważenia wydajności za pomocą masy pozostaje jednak niezmieniony, a masa podstawowa została ustalona na 1125 kg.

Można dodać maksymalnie 15 kg i usunąć maksymalnie 30 kg, w odstępach co 2,5 kg.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz