DTM – Zmiany w regulaminie sportowym

Przedstawiciele DTM opublikowali dzisiaj nowy regulamin obowiązujący na sezon 2014. Szybka aktualizacja nowości.

opublikowany 14/04/2014 à 19:12

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

DTM – Zmiany w regulaminie sportowym

Pierwsze środki dotyczą użytkowania opon. Ze skutkiem natychmiastowym kierowcy będą mieli tylko jeden obowiązkowy przystanek podczas wyścigu zamiast dwóch w zeszłym roku. Dokonywanie tego obowiązkowego zatrzymania, gdy na torze znajduje się samochód bezpieczeństwa, pozostanie zabronione. Po wznowieniu wyścigu kierowcy będą mieli sześć okrążeń na ukończenie obowiązkowego pit stopu, chociaż musi to oznaczać, że postój zostanie wykonany po upływie okna czasowego obowiązkowego pit stopu.

Ponieważ w tym roku urzędnicy DTM ograniczyli użycie opon opcjonalnych do 50% dystansu wyścigu. Po wjeździe samochodu bezpieczeństwa kierowcy, którzy korzystali z tych mieszanek, będą mieli sześć okrążeń na założenie nowych opon, nawet jeśli przekroczą 50% dystansu wyścigu. Z DRS (ruchomego tylnego skrzydła) można korzystać do końca wyścigu.

W 2014 roku sesja kwalifikacyjna będzie składać się z trzech etapów. Czwarta kwarta, dla czterech najszybszych kierowców, zostanie wyeliminowana. Podczas pierwszej, 4-minutowej fazy kwalifikacyjnej wyeliminowanych zostanie pięciu najwolniejszych kierowców. Pod koniec drugiego kwartału 13 najwolniejszych zostanie z kolei wyeliminowanych. Dzięki temu pierwsza ósemka będzie walczyć o pole position w Q2.

Wreszcie ostatnia nowość, balast. W zależności od uzyskanych wyników marka może dodać do 10 kilogramów (maksymalnie 5 kilogramów na wyścig) lub pozbyć się maksymalnie 10 kilogramów (maksymalnie 5 kilogramów na wyścig). Pierwsza runda DTM odbędzie się 4 maja na torze Hockenheim.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz