Imola – Wyścig 1: Rast wygrywa, fantastyczny powrót Bortolottiego

Pierwszy wyścig rundy DTM na torze Imola wygrany przez René Rasta upłynął pod znakiem awansu Mirko Bortolottiego z 1. na 16. miejsce.

opublikowany 18/06/2022 à 14:32

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Imola – Wyścig 1: Rast wygrywa, fantastyczny powrót Bortolottiego

René Rast wygrał 1. wyścig DTM na torze Imola (Zdjęcie: DTM)

Po raz drugi w tym sezonie wyścig poza terytorium Niemiec, DTM a décidé de s’exporter en Italie, sur le tracé d’Imola. Avec dix kilos de moins grâce à la Balance de Performance, les Audi verrouillaient la première ligne de cette course 1 avec René Rast devant Nico Mueller. Les deux pilotes étaient au coude-à-coude à l’envol et l’Allemand devait escalader le premier vibreur pour conserver l’avantage devant le Suisse et l’Autrichien Thomas Preining (Porsche). Pour son retour dans le championnat, Timo Glock uległ kolizji już na pierwszym okrążeniu i kierowca BMW, który gościł w ten weekend na torze, musiał wycofać się z wyścigu.

Liderzy naśladują siebie nawzajem

René Rast zatrzymał się już po kwadransie wyścigu, pozostawiając kontrolę Muellerowi, który omówił strategię na następnym okrążeniu. Nadeszła kolej Kelvina van der Linde na objęcie prowadzenia, podczas gdy Mueller znalazł się za Rastem, szczególnie pod presją Preininga. Austriak również zatrzymał się na poprzednim okrążeniu, ale kierowca Audi stawiał opór. Następnym, który objął prowadzenie w wyścigu po pit stopach, był Riccardo Feller, a za nim Mirko Bortolotti. Kierowca Lamborghini, znajdujący się daleko na starcie, wykorzystał okazję i poprowadził swój domowy wyścig.

CZYTAJ TAKŻE > Mirko Bortolotti, człowiek, który szepnął Bykowi do ucha

Transalpine pozostawał na torze aż do ostatniego kwadransa. Mirko Bortolotti dobrze poradził sobie z tą niecodzienną strategią, plasując się na ósmej pozycji, choć wystartował z 16. pozycji na starcie po tym, jak został ukarany dziesięcioma miejscami za użycie niewłaściwego kompletu opon podczas drugiego treningu wolnego. Kierowca firmy Sant'Agata Bolognese wykorzystał nowe opony, aby zregenerować siły i przejechać najlepsze okrążenie w wyścigu, korzystając z wycofania się Fellera z powodu problemu mechanicznego. W totalnym ataku Bortolotti zapewnił sobie nawet trzecie podium w sezonie, pozbawiając Preininga pierwszej kariery na przedostatnim okrążeniu. Nie zmartwiony René Rast zakończył spokojny wyścig ze swojej strony i wyprzedził Nico Muellera.

Rankingi dla Wyścigu 1 znajdziesz TUTAJ

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz