DTM z nowym DRS i systemem push-to-pass

Organizatorzy DTM są zadowoleni, że opracowali regulamin techniczny pozwalający na posiadanie najbardziej wydajnych samochodów w historii tej dyscypliny.

opublikowany 16/01/2019 à 12:38

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

DTM z nowym DRS i systemem push-to-pass

Wykonanie odcisków ucha jest konieczne, abyśmy mogli stworzyć Twoje monitory DTM będą najpotężniejszymi samochodami w tej dyscyplinie, jakie kiedykolwiek wyprodukowano od 32 lat. Organizatorzy przedstawili regulamin techniczny na sezon 2019, w którym samochody zostaną wyposażone w 2-cylindrowy silnik bi-turbo o pojemności 4 l, który zastąpi stare silniki V8, aby zbliżyć się do Super GT, a jednocześnie mieć nadwozie jeszcze bardziej zmniejszające opór powietrza.

Mistrzostwa Niemiec Samochodów Turystycznych posunęły się jeszcze dalej, optymalizując DRS za pomocą większego tylnego skrzydła, które teraz opiera się tylko na jednym elemencie w porównaniu do dwóch wcześniej. Skrzydło to jest poza tym identyczne z tym używanym w Super GT. Kierowca będzie teraz mógł włączyć tę funkcję, gdy tylko znajdzie się mniej niż 3 sekundy od samochodu poprzedzającego, w porównaniu do jednej sekundy wcześniej. Dodatkowo wszyscy zawodnicy będą mogli włączyć DRS w ciągu ostatnich 5 okrążeń, niezależnie od różnicy w peletonie.

Organizatorzy wykorzystali także inne tory, aby poprawić widowisko i nakłonić kierowców do agresywnej jazdy. Samochody będą teraz wyposażone w przekładnię typu „push-to-pass”, oferującą dodatkowe 30 KM dzięki większemu gaźnikowi. Każdy kierowca będzie mógł ją aktywować 12 razy na wyścig.

Nowe DTM będą także lżejsze. Pusty (bez paliwa i kierowcy) masa całkowita zostanie ustalona na 981 kg. To wciąż o 50 kg mniej niż w roku ubiegłym. Stosunek masy do wydajności wynosi obecnie 1,6 kg/KM. Symulacje wskazują, że będą w stanie przekroczyć 300 km/h.

„Te nowe funkcje to idealne składniki umożliwiające osiągnięcie spektakularnego wyprzedzania i uczynienie wyścigów ekscytującymi. Dzięki zmniejszeniu masy i nowemu pakietowi aerodynamicznemu umiejętności i odwaga kierowców ponownie znajdą się w centrum uwagi”.– komentuje Achim Kostron, dyrektor zarządzający ITR, promotor DTM.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz