W 2023 roku DTM przejdzie na napęd elektryczny

W piątek Gerhard Berger ogłosił, że DTM pracuje nad samochodem elektrycznym, który ma ścigać się w serii od 2023 roku.
 

opublikowany 06/11/2020 à 12:41

Tulisa

0 Zobacz komentarze)

W 2023 roku DTM przejdzie na napęd elektryczny

GT3 w fazie przejściowej przed serią całkowicie elektryczną? To jest to, co DTM. W piątek Gerhard Berger z wielką pompą przedstawił na torze Hockenheim szczegóły DTM 2021, w których po raz pierwszy pojawią się GT3.

Formuła spowoduje, że seria straci dużą część swojej specyfiki, ponieważ jak dotąd jako jedyna, wraz z Super GT, korzystała z samochodów klasy pierwszej o wysoko rozwiniętej aerodynamice.

Jednak ten powrót do szeregów może okazać się krótkotrwały. Podobnie jak WTCR, któremu w 100 r. będą towarzyszyć zawody w 2021% elektryczne z udziałem Pure ETCR, DTM planuje przejść na pojazdy elektryczne w 2023 r. we współpracy z firmą Schaeffler.

Specjalista w zakresie części zamiennych do samochodów jest już mocno zaangażowany Formuła E, zwłaszcza w przypadku Audi oraz w przyszłej serii wodorowej Hyraze League. Jego obecność nie jest zatem zaskoczeniem, nawet jeśli tym razem to on jest głównym deweloperem projektu.

Pierwszy prototyp zaprezentowano w piątek podczas konferencji zorganizowanej przez ITR na marginesie finału DTM 2020 na torze Hockenheim. W ten weekend okrążenie będzie należeć do kierowcy Formuły E Daniela Abta, a także byłych mistrzów DTM Hansa Joachima Stucka i Timo Scheidera.

Samochód będzie rozwijany przez cały przyszły rok, a jego celem będzie osiągnięcie mocy odpowiadającej 1000 koni mechanicznych. Jego konkurencyjny debiut powinien zatem mieć miejsce w 2023 r., najpierw w ramach niezależnej serii zawartej w przyszłej platformie DTM, która obejmie również DTM Trophy zarezerwowane dla młodych ludzi, klasykę DTM i DTM Esports.

Projekt przewiduje trzydziestominutowe wyścigi z pit stopem w celu naładowania akumulatorów. „ Naszym celem jest nie tylko wykazanie skuteczności najnowszych technologii, ale także wprowadzenie na tory ważnych innowacji, które przyczynią się do spektakularnych wyścigów. » skomentował Gerhard Berger.

Szef ITR i Schaeffler nie zamykają drzwi wodorowi” nawet jeśli w tej chwili jest za wcześnie » konkluduje Berger.

 

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz