Loïc Duval: „W przyszłości chcę skupić się na wytrzymałości”

Czwarty i piąty podczas ostatniego weekendu DTM 2020, a w sumie siódmy, kierowca Audi Sport Team Phoenix podsumowuje swoje wyniki przed przejściem na stronę DTM.

opublikowany 17/11/2020 à 11:06

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Loïc Duval: „W przyszłości chcę skupić się na wytrzymałości”

Jak się czułeś podczas ostatniego wyścigu?

Miałem z tym całkiem dobre doświadczenia. Pod koniec 2016 roku ciężko było mi przetrawić zakończenie programu Audi LM P1. Ale DTM to mistrzostwa, które są mniej bliskie mojemu sercu. A potem poczuliśmy, że ten koniec się zbliża, po kolejnych wycofywaniu się producentów. Byliśmy na krawędzi brzytwy. Potem żałuję, że sport motorowy nie widzi już takich samochodów w Europie.

Zająłeś 7. miejsce w mistrzostwach z dwoma podium. Jak oceniasz swój sezon?

Przeżyliśmy z zespołem rok wzlotów i upadków. Czasami naprawdę wpadaliśmy w zamieszanie, zbliżając się do pole position lub zwycięstw. W innych byliśmy na ulicy. Szczerze mówiąc, zespół Phoenix ewoluował w tym roku ton poniżej zespołów Rosberg i Abt. Ogólnie jestem całkiem zadowolony ze swojego czystego występu, dałem z siebie wszystko. Chciałbym tylko mieć szansę pojeździć z innym zespołem i sprawdzić, czy mogłem spisać się lepiej.

Jaką ocenę wyciągasz ze swoich czterech sezonów w DTM?

Szczerze mówiąc, nie świetnie. Przed przyjazdem zawsze myślałem, że to wspaniałe mistrzostwa i naprawdę chciałem ich spróbować. Ale to nie spełniło moich oczekiwań. Spodziewałem się więcej. Sport jest ciekawszy, gdy wygrywasz! Patrząc wstecz, być może nie była to najlepsza decyzja, jaką podjąłem. Miałem możliwości Formuła E lub z Toyota en WEC do którego Audi nie pozwoliło mi wejść. Ale DTM było kontynuacją mojej przygody z nimi w LM P1, więc ostatecznie nie żałuję.

Jakie masz plany na przyszły sezon?

W tej chwili nic nie jest jeszcze przesądzone, ale mam kilka ekscytujących perspektyw, dzięki którym odkryję coś nowego.

L 'IMSA Na przykład ? Ominąłeś rundę DTM, aby dostać się do Petit Le Mans…

Tak, jest to możliwe w DPi. Bardzo podobał mi się mój debiut w 24-godzinnym wyścigu Daytona i Petit Le Mans. Znalezienie się w sytuacji odkrycia jest dla pilota naprawdę miłe. A poza tym są to wspaniałe mistrzostwa, w których walczymy od początku do końca.

A co z WEC?

Ogólnie rzecz biorąc, chcę skupić się naWytrzymałość w przyszłości. To dyscyplina, w której czuję się najlepiej. To, co lubię w sportach motorowych, to dzielenie się wrażeniami z kolegami z drużyny i walka podczas długich wyścigów. Po tym, jak Audi zatrzymało się w LM P1, przegapiłem Le Mans w 2017 roku. W następnym roku zaryzykowałem przejście do LM P2. Nie jest to łatwe, bo jeśli jesteś pod presją i coś schrzanisz, ludzie mogą cię napaść. Ale tęskniłem za Le Mans! Musiałem przeżyć te ludzkie przygody jeszcze raz. Dlaczego więc nie kontynuować pracy w LM P2... A jeśli zaoferowano mi program fabryczny, oczywiście nie odmówię.

z Peugeot ?

Niewielu pilotów nie chciałoby być częścią tego programu?

Czy jesteś zainteresowany DTM w wersji GT3?

Nie ma mowy ! To wcale nie są mistrzostwa, w których siebie widzę.

Czy zatem zobaczymy Cię ponownie w Audi?

Być może w dłuższej perspektywie, ale w przyszłym roku szanse są bardzo nikłe. Przeżyłem wspaniałą przygodę z Audi i będę ją doskonale wspominał. Chciałbym kontynuować karierę, ale życie składa się z momentów i możliwości, które dzisiaj oddalają mnie od Audi. Nie mogę się doczekać, aż poznam inną strukturę.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz