Nadchodzące zmiany na czele Sporty motorowe BMW. Firma monachijska potwierdziła w piątek odejście Jensa Marquardta począwszy od 1 listopada. Koniec epoki w dziale zawodów, odkąd Marquardt przejął kierownictwo od Mario Thiessena w 2011 roku.
„Zawsze będę mieć poruszające wspomnienia z ostatnich dziesięciu lat, komentuje menadżer. Doświadczyłem wszystkich wzlotów i upadków sportów motorowych z wyjątkowym zespołem.
Jestem bardzo wdzięczny BMW Group i całej rodzinie sportów motorowych za wszystkie te wspomnienia. Po 25 latach w sportach motorowych nie mogę się doczekać podjęcia nowego wyzwania. »
Pod jego kierownictwem BMW, do którego z sukcesem powróciło DTM, który zdobył pierwszy tytuł w 2012 r., rozpoczął swoim M8 program GTE / GTLM, co było wyborem z mieszanymi skutkami, ponieważ gdyby samochód zabłysnął IMSA, wyniki w Le Mans i w WEC nie podążał.
Również pod kierownictwem Marquardta BMW opracowało M6 GT3, który wygrał 24-godzinny wyścig w Spa w 2016 i 2018 r. oraz 24-godzinny wyścig na torze Nürburgring w tym roku. M4 GT3 pojawi się w 2022 roku, aby zastąpić M6.
Jens Marquardt stanie teraz na czele „Pilot Plant” BMW, który zarządza budową prototypów firmy. Tymczasowo zastąpi go na stanowisku szefa BMW Motorsport Markus Flasch, obecny szef oddziału M BMW, skupiającego wyczynowe samochody z niemieckiej oferty.
BMW Motorsport będzie kontynuować swoje oficjalne zaangażowanie w Formuła E, podobnie jak w GT, program DTM zgodnie z obowiązującymi przepisami technicznymi logicznie powinien zakończyć się z końcem roku.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)