Nowy Vantage GT3, główne osiągnięcie „mające na celu poszerzenie okna regulacji”

Oficjalnie zaprezentowana w poniedziałek, rozwinięta wersja Astona Martina Vantage GT3 wprowadza nowe funkcje umożliwiające łatwiejsze regulacje, zwłaszcza dla entuzjastów, jak wyjaśnił Adam Carter, szef działu wytrzymałościowego w Aston Martin.

opublikowany 12/02/2024 à 10:43

Doriana Grangiera

0 Zobacz komentarze)

Nowy Vantage GT3, główne osiągnięcie „mające na celu poszerzenie okna regulacji”

Nowy Vantage GT3 wyruszył już na tor wyścigowy w Daytona © IMSA

Sezon 2024 będzie świetnym rocznikiem dlaWytrzymałość w kategoriach GT, zwłaszcza wraz z pojawieniem się klasy LMGT3 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC). Aby być na bieżąco, kilku producentów opracowało na nadchodzący rok nowy samochód lub udoskonaloną wersję swojego poprzedniego pojazdu. Zwróciliśmy się w stronę tej drugiej opcji Aston Martin, przedstawiając w ten poniedziałek nowy Vantage GT3.

Praca zespołów z Gaydon (Wielka Brytania) jest ewolucją poprzedniego Vantage i będzie rywalizować w głównych mistrzostwach Grand Touring (GT World Challenge itp.) oraz Endurance (WEC, IMSA) w 2024 roku. Co więcej, najbardziej uważni dostrzegą już tę wersję EVO w zawodach, ponieważ została ona już zgłoszona podczas 24-godzinnego wyścigu Daytona w styczniu ubiegłego roku (z 4. miejscem w kategorii GTD Pro za The Heart of Racing). Również podczas imprezy na Florydzie, rundy otwierającej IMSA, Aston Martin wyjaśnił zmiany wprowadzone w nowym Vantage GT3.

„Stary GT3 przejął cechy GTE, a jego zachowanie uczyniło go nieco delikatniejszym dla entuzjastów, wyjaśnił Adam Carter, szef działu Endurance w Aston Martin, podczas okrągłego stołu w Daytona, w którym uczestniczyło AUTOhebdo. W GT3, z kombinacją kierowców Pro-Am, amatorom byłoby ciężko. Okno dostosowawcze było dość wąskie. Straciliśmy dużo czasu w strefach hamowania i wchodzeniu w zakręty, a GT3 poprzedniej generacji mogło być [trudne]. Nie zawsze tak było – amator mógł sobie poradzić bardzo dobrze – ale okno [eksploatacji] mogło się zmieniać z jednego wyścigu na drugi. Nowy Vantage GT3 koncentruje się na poszerzeniu okna tuningu i poprawie prowadzenia. »

Rozwinięty, mniej nerwowy Vantage GT3

Prace Astona Martina nad nowym Vantage GT3 skupiały się na połączeniu z podłożem, z nowymi regulacjami tłumienia, ale także na aerodynamice przerobionej w CFD. Adam Carter wyjaśnił, że te dwa obszary są kluczowymi elementami zapewniającymi kierowcom lepszą równowagę podczas pokonywania zakrętów. Ogólnie rzecz biorąc, Aston Martin zmienił „85 podzespołów samochodu”, koncentrując się na takich obszarach, jak konfiguracja pedału przyspieszenia, hamulce i chłodzenie hamulców.

„Zmieniono geometrię przedniego zawieszenia, podobnie jak tylnego zawieszenia, a aerodynamika została znacząco zmieniona, rozwija brytyjski menadżer. W ramach tej zmiany wprowadzono kilka dość subtelnych modyfikacji, które łączą geometrię przedniego zawieszenia z aerodynamiką i platformą, aby uczynić go mniej niespójnym w tego typu fazie wjazdu w zakręt. Wcześniej [stary Vantage GT3] był zdenerwowany w tego typu sytuacjach. Próbując więc uspokoić ją już na wejściu, próbujesz znaleźć równowagę i kompromis. Samochody wyścigowe zawsze wymagają kompromisów, nie ma nic za darmo. Samochód ma teraz lepszą przyczepność i jest stabilniejszy podczas opuszczania toru. »

Jednak pomimo tych wszystkich modyfikacji dokonanych dla wersji 2024, Aston Martin Vantage GT3 pozostaje jedynie wersją EVO i ma mniej więcej te same cechy, co stara generacja, a mianowicie czterobiegowy silnik V8 twin-turbo.litr, pojemność z przodu i aluminiową ramę. Nowa specyfikacja wprowadza jednak nowe mechanizmy wymiany nadwozia, aby w razie uszkodzenia tracić mniej czasu w boksach.

CZYTAJ TAKŻE > Aston Martin podnosi zasłonę na temat swojego nowego Vantage GT3

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz