Loïc Duval: „Doceniaj i optymalizuj te ostatnie chwile”

Francuz z Team Phoenix, niedawno kontuzjowany w obojczyk, uspokoił się podczas przedsezonowych testów przeprowadzonych na torze Hockenheim.

opublikowany 29/06/2020 à 11:05

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Loïc Duval: „Doceniaj i optymalizuj te ostatnie chwile”

Wyobrażamy sobie, że z ulgą wracasz na tor…

Byłem bardzo szczęśliwy, kiedy ogłoszono organizację testu… ale niecałe trzy dni później podczas jazdy na rowerze górskim złamałem obojczyk. W szpitalu nie sądziłem, że w ogóle będę mógł jeździć na testach na Nürburgringu. A potem dość szybko doszedłem do siebie, chirurdzy wykonali świetną robotę, a płytki zestalały złamaną kość. Celem było przejechanie kilku okrążeń.

Napotkałem pewne trudności podczas długich skrętów w lewo, ponieważ prawa ręka musiała mocno unosić się na kierownicy. Byłem zmuszony „odpuścić” i skręcić na końcu zakrętu, trzymając tylko lewą rękę. Ale we wtorek mogłem zobaczyć, jak opony zachowują się na dość krótkich przejazdach, takich jak kwalifikacje, mijanie 3-4 setów w 1:30.

W czwartek zrobiliśmy dłuższe przejazdy, aby zorientować się w degradacji opon. Jednak nie pracowałem nad ustawieniami. „Rocky” (Mike Rockenfeller. Przyp. red.) użył mojego samochodu do znalezienia wskazówek dojazdu do pracy i na tym skorzystam. Nie pojechałem tyle, ile chciałem, ale biorąc pod uwagę sytuację, wykorzystaliśmy to maksymalnie. To były cztery dni produktywnych testów, które po bardzo długiej przerwie dały dobry nastrój.

W tym okresie rozeszła się wiadomość o wycofaniu się Audi z DTM. Jak tego doświadczyłeś?

Podobnie jak to miało miejsce w przypadku LM P1 (koniec 2016 r., przyp. red.). Wiadomość dowiedzieliśmy się dopiero na 2–3 godziny przed jej wyemitowaniem. To historia, która kończy się dość nagle, mimo że przez jakiś czas było dużo dymu, gdy mistrzostwa napotykały trudności. Teraz, jeśli mam porównać zatrzymanie LM P1 i DTM, znacznie łatwiej przyjmuję to drugie. Byłem na to przygotowany i w moim sercu nie ma na to miejscaWytrzymałość mógł. Mamy szczęście, że w tym roku powinniśmy zdobyć mistrzostwo. To nie jest tak, że w styczniu ostrzegaliśmy, że teraz nie da się już wsadzić tyłka do samochodu... Dlatego będziemy doceniać i optymalizować te ostatnie chwile.

ITR dołożyło wszelkich starań, aby przedstawić stosunkowo pełny harmonogram…

Kiedy Audi powiedziało: „Zatrzymujemy się”, wszyscy zastanawiali się, czy odbędą się mistrzostwa w 2020 r. Musimy przed nimi zdjąć czapki, bo mistrzostwa są trudne. Różnorodność będzie nieco mniejsza, ale to normalne, biorąc pod uwagę obecną sytuację. To powiedziawszy, mogliśmy również zakończyć sezon zgrupowanym na 3-4 niemieckich torach, jak widać z boku Formuła E. Do rozpoczęcia sezonu pozostało jeszcze półtora miesiąca i trzeba przede wszystkim mieć nadzieję, że sytuacja nie ulegnie ponownemu pogorszeniu.

Jak widzisz ten sezon?

Jest szansa, że ​​to będzie koniec DTM, jaki znaliśmy, nawet jeśli tego nie chcę. Widzę przewagę w tym zeszłym roku: będzie bardzo mało instrukcji i strategii od producentów. Będzie trochę bardziej „każdy dla siebie”, a zwycięzców może być jeszcze kilku. Myślę też, że BMW zrobiło krok do przodu w porównaniu z rokiem 2019, kiedy Audi miało samochód o obniżkę powyżej. Pewne jest, że postaramy się dać świetne widowisko... nawet jeśli pewne jest, że nie będziemy mieli widzów. To także zmieni sytuację. W rzeczywistości będziemy mieli mniej obowiązków i więcej czasu dla inżynierów.

Najnowsza wersja kalendarza odtwarza zderzenie dat z 24-godzinnym wyścigiem Le Mans. Co to oznacza o Tobie?

Pod koniec ubiegłego roku miałem kierownicę na 24-godzinny wyścig 2020. Kiedy ukazał się kalendarz DTM, doszło do starcia i zgubiłem je. Jest jeszcze jedna kwestia, ale biorąc pod uwagę decyzję Audi o przerwaniu DTM, Dieter Gass (dyrektor Audi Motorsport. Przyp. red.) powiedział nam już, że wszystko jest możliwe i że możemy omówić wszystko dotyczące naszych możliwości. Jeśli trafię dobrze, zobaczymy, co da się zrobić. Dieter, inaczej niż w zeszłym roku, nie jest temu przeciwny.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz